כפי שדיווחנו לכם, בהונדה הבטיחו שיחשפו רכב מירוץ חדש תחת מדי הדגם הונדה CR-V וכעת זה הגיע. החדשות הטובות: הוא בהחלט מצליח להרשים ועורר אצלנו את הרגשות הנכונים. החדשות הרעות: מדובר ברכב שהוא מעין מציג טכנולוגי ולא באמת ישתתף בסדרות המרוצים השונות.
 
הונדה CR-V, מרכב משפחתי למפצלת מסלול
הדור הראשון של הונדה CR-V נחשף בשנת 1995 והיה למעשה מראשוני רכבי הפנאי כפי שאנחנו מכירים אותם כיום. דגם זה מוצע מאז ועד היום והוא אחד מהדגמים המצליחים של הונדה בכלל, בשוק הצפון אמריקני בפרט.
 
העניין הוא שהונדה CR-V תמיד היה רכב שהתמקד יותר בפן הפרקטי והמעט משעמם של החיים – אתם יודעים רכב משפחתי ל…משפחה. אולי בגלל זה בהונדה החליטו שמדגים הטכנולוגיה למרוצים שלהם יקבל את השם וקווים העיצוב הכלליים של רכב הפנאי הסולידי.

הונדה CR-V רכב מרוץ
צילום: Honda
 
בכל מקרה, ברור שלמעט השם הקשר לדגם הסדרתי רופף ביותר – למכונית המרוץ הזו, ששמה המלא הוא הונדה CR-V הייבריד רייסר, שלדת צינורות ייעודית. בנוסף, בהונדה מדווחים על שימוש נרחב בחומרים מרוכבים, עזרים אווירודינמיים רבים – ספליטר מלפנים וכנף ענקית מאחור הם הבולטים שבהם ועל האטה אחראים בלמי ברמבו ענקיים מלפנים ומאחור (380 מ"מ ו-355 מ"מ בהתאמה).

המתלה הקדמי נלקח מאקורה NSX GT-3 איוו22 והאחורי מדלארה IR-18 ולצמיגים גומי דביק במיוחד במידות 285/35 מלפנים ו-305/35 מאחור על חישוקי 20 אינץ'.

הונדה CR-V רכב מרוץ חלק אחורי
צילום: Honda
 
היברידי עם ביצועי על
על ההנעה של הכבודה הזו אחראית יחידת הנעה היברידית חדשה שתשמש כמה מקבוצות המרוצים בסדרת אינדי NNT. במרכז ישנו מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 2.2 ל' (בורג וורנר EFR7163), זה נגזר ממנוע המשמש את אקורה ARX-06 ולצידו מנוע חשמלי להספק משולב של 800 כ"ס. על אגירת האנרגיה החשמלית אמון קבל-על המסוגל להיטען ולהיפרק במהירות ובהספק גבוה.
 
בהונדה מזכירים כי בהתאם לתקנות הסדרה, המנוע החדש מותאם לדלק העשוי מ-100% רכיבים ממקורות מתחדשים של חברת הדלקים 'של'.
 
כאמור, לא מדובר ברכב אשר ישתתף בסדרת מרוצים כלשהי, אולם בהונדה קבעו לו כבר כעת מספר רב של ולא סופי של הופעות באירועים שונים בסדרת אינדי NTT, שם הדגם ידגים לקהל הרחב את יכולותיו.

הונדה CR-V רכב מרוץ חלק קידמי
צילום: Honda