תחרות אוטו השנה 2023 הגיעה לסיומה, ולצד ההכרזה על הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2023' מגיעות גם ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. השנה, כבכל שנה מזה 28 שנים, צוות הכתבים של אוטו התכנס לשורה ארוכה של דיונים קדחתניים בהם עברנו על כל קטגוריה וסגמנט אפשריים ושקלנו את המתמודדים והמתמודדות הראויים ביותר לתואר לפי פרמטרים רבים: עיצוב, סביבת נהג, שימושיות, יחידות הנעה, צריכת דלק או חשמל, התאמה לקהל, מגוון גרסאות, רשימת האבזור, בטיחות והתמורה למחיר. הכל הסתכם לכדי מנצחת אחת ברורה בכל קטגוריה.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בסגמנט טנדרים גדולים' הוא – ראם 2500.

כשאומרים "אמריקה!" ברור לכולם למה הכוונה – האפשרויות, ההזדמנויות, החופש ועוד – והביטוי הטוב ביותר לכך בישראל הם כנראה קבוצת הטנדרים הגדולים המשווקת כאן. למועדון הזה נכנסים בישראל שלושה מתמודדים בלבד – כולם אמריקאים למהדרין עם שורשים שהולכים אחורה עד לדוד סם עצמו – אבל אנחנו, כאמור, בחרנו באחד בלבד לזכות בתואר 'אוטו השנה' בסגמנט זה.

וכאמור, השנה, בדיוק כמו בשנה לפניה (2022) וגם בשנה שלפניה (2021) בחרנו להעניק את תואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בסגמנט הטנדרים הגדולים' לראם 2500. 

ראם 2500 הוצג במקור בשנת 1981, אז עדיין תחת מדי מותג דודג', וכיום משווק הדור החמישי של הדגם אשר הוצג בינואר 2019. ברבות השנים ראם היה לדגם כה מצליח עד כדי שקיבל סמל ותת מותג נפרדים, ובהמשך (שנת 2010) עד שהופרד מדודג' למותג עצמאי.

ראם 2500 פרופיל
צילום: יואל פלרמן

ראם 2500 הוא רכב מרשים – ממדיו הכבירים, הסבכה הענקית, תוספות הכרום ויחידות התאורה הבולטות מוסיפים כולם לרושם ולנוכחות. הקווים הנאים ממשיכים אל סביבת הנהג המרשימה בסגנון מודרני ועדכני ביחס למקובל בסגמנט. המופע בפנים מרשים מאוד, הגימור מכובד, איכות החומרים טובה, שילוב הצבעים והמרקמים מוסיף לתחושת העושר – זהו טנדר אשר משדר משהו "גבוה".

וסביבת הנהג של ראם אינה רק נאה, היא גם שימושית. המרחב לנוסעים נדיב, האבזור נכבד ויש המון חללי אחסון בכל מקום שרק תחשבו עליו (כולל מתחת לרצפה). המדרגות הנשלפות מקלות על הכניסה והיציאה.

אותה שימושיות ממשיכה גם בארגז שמאחור – ראם מוצע כאופציה עם 'ראמבוקס' – ערכה הכוללת נעילה חשמלית של תאי האחסון בצידי הרכב, בסיס מטען נע על מסיעה, כיסוי עילי עם תפעול חשמלי ועוד. נכון, זה גוזל מעט משטח ההטענה של הארגז אך זה משפר פלאים את איכות החיים ונוחות השימוש בו. אהבנו.

ראם 2500 תא מטען
צילום: יואל פלרמן

כמו שאר המתמודדים גם ראם מציע יחידת הנעה אדירה – 6.7 ל', 6 ציל' בטור, טורבו, 370 כ"ס ו-117 קג"מ! הנתונים האלה מסדרים לראם 2500 ביצועים מצוינים בכל תנאי הדרך, גם בעליה ממושכת, גם בעומס מלא – כוח לא חסר כאן. אלא שראם בולט במיוחד בתחום אחר – הדרך בה הוא מתנהל.

מדובר, בפשוטת, בטנדר הגדול הנוח ביותר לנסיעה המוצע בישראל. רמת הנוחות כאן אינה מוכרת מתחום זה ומאפשרת נסיעה ועבודה לפרקי זמן ממושכים – בעיר, בכביש המהיר או בשטח – מדובר ברכב נוח ממש. בנוסף, ראם הוא גם הכלי השקט ביותר בסגמנט, ויחד עם העובדה שמדובר בכלי המפואר ביותר מבין המתמודדים מדובר ברכב שמאוד נעים לכסות בו מרחקים.

לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו כאן למעלה, ראם 2500 הוא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2023 בסגמנט טנדרים גדולים'.

ראם 2500 אוטו השנה 2023
צילום: יואל פלרמן