מותג קופרה, שנחנך רק לפני חמש שנים, מצליח מאוד באירופה – השנה, עם הגידול המהיר ביבשת – וגם בישראל; לאחר שנתיים של פעילות הוא רביעי בין מותגי היוקרה ומציין עלייה מרשימה כל אותה תקופה: 140% ב-2022 ביחס לשנה הקודמת, אותו שיעור גידול גם השנה ביחס לקודמתה.
 

סיבה למסיבה

כעת יש למותג עוד סיבה נוספת לחגוג, עם הצגתו של רכב הפנאי החשמלי טווסקאן (Tavascan), שיכניס את המותג גם לשוק הסיני. הרכב ייוצר שם במסגרת מיזם פולקסווגן-אנוהי (Anhui), שותפות של קבוצת הרכב הגרמנית עם JAC הסינית.

טווסקאן, הנקרא על שם של כפר בקטלוניה, הוא רכב פנאי קומפקטי שהוצג כקונספט עוד בתערוכת פרנקפורט 2019, ומציג שפת עיצוב חדשה עבור המותג. דגם זה מבוסס על הרצפה הייעודית-חשמלית של קבוצת פולקסווגן, והוא אח תאום לפולקסווגן ID.5 ,סקודה אניאק קופה ואודי Q4 אי-טרון קופה.

קופרה טווסקאן תאורה אחורית
צילום: קופרה
 

מהיר יותר

בסיס הגלגלים של הרכב מתפרש על-פני 276.6 ס"מ, אורכו 464.4 ס"מ, רוחבו 186.1 ס"מ, וגובהו 159.7 ס"מ. מאחורי הדלת האחורית מסתתר תא מטען של 540 ליטר. ממדים אלה כמעט וזהים לאלה של הדגמים הנ"ל. 

קופרה טווסקאן יוצע בשתי גרסאות מנוע/הנעה. לאחת מנוע אחד עם 286 כ"ס, הנעה אחורית, סוללה של 77 קוט"ש וטווח של 550 ק"מ. לשנייה שני מנועים, הנעה כפולה, 340 כ"ס אותה סוללה וטווח של 520 ק"מ. הספק הטעינה המהירה הוא 135 קילוואט, כך שניתן להביא את הסוללה מ-10% ל-80% בפחות מ-30 דקות, וטעינה של 7 דקות תספק טווח של 100 ק"מ. 

משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש של גרסת ההנעה הכפולה הוא 5.6 שניות, קצר בחצי שנייה מאחיו לקבוצה, והטווח גדול יותר ב-40 ק"מ.

קופרה טווסקאן
צילום: קופרה
 

מופע אור-קולי, גם לרכב

אי-שם בברלין, בתוך מבנה ישן ששימש בעבר הרחוק מאוד כשדה תעופה, התקיים מופע פירוטכניקה מדהים שכל כולו חימום לקראת הצגת רכב הפנאי הקומפקטי הכל-חשמלי של מותג קופרה

ובכל הקשור לעיצוב, הצליח להם. טווסקאן נראה ספורטיבי ומחודד, והעיצוב מעניק לו מראה דחוס יותר מאשר ממדיו האמיתיים. החזית מרשימה, עם פתחים גדולים בתחתית הפגוש הקדמי, צביעה שחורה לחלקו הגדול של הפגוש ומשולשים שמוארים ביחידות התאורה הקדמיות. רק לוגו שמואר בלבן מרגיע במעט את העיצוב האגרסיבי. במבט מהצד, על אותו חלק קדמי, מזכיר את פרופיל של ראש כריש – ולא בכדי; חורחה דיאז (Jorge Diaz), המעצב של המותג, אמר בפירוש שזו הייתה הכוונה. 

במבט מהצד יחידות התאורה האחוריות, שנמשכות מקצה לקצה, מעוצבות כמעין דאק-טייל (זנב ברווז), ובמרכזן הלוגו שכצפוי מואר כשהתאורה דולקת. תחת אותה תאורה ישנו הכיתוב 'קופרה', וכל החבילה הזאת נראית נהדרת כשהיא מגיעה באותו שחור-מט מוכר שפגשנו כבר בפורמנטור.

קופרה טווסקאן חלק אחורי
צילום: קופרה
 

תראו כוכבים גם עם גג סגור

תא הנוסעים עוד יותר ייחודי - עם שדרה מרכזית עתידנית למראה שמתחברת לדשבורד. בטווסקאן מוטמע גם את מסך המולטימדיה 15 אינץ' החדש של קבוצת פולקסווגן, לזו כמובן קישוריות מובנית לאפל ולאנדרואיד, והנדסת האנוש משופרת הן בקשר לאפליקציות, הן בתפעול פסי המגע (הכוללים תאורה!). הצלחתי להתיישב ברכב, בין מירוק אחד לזה שבא מיד אחריו שנעשו על-ידי לא פחות מחמישה אנשים שזה כל תפקידם. מהמעט אוכל לספר שכיאה למותג שמאפיין עצמו כספורטיבי, המושבים אכן חובקים כמו שצריך שיחבקו. 

מפרט האבזור כצפוי עשיר, גג פנורמי גדול (כולל כיסוי), תאורת לד בסגנון כוכבים בדיפוני הדלתות, שליטה בטמפרטורת המיזוג גם מאחור, תריסר רמקולים מבית סנהייזר, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים ועוד. במפרט הבטיחות טכנולוגיית Car2X – תקשורת עם כלי רכב אחרים או מערכות "עיר חכמה" – ושלל מערכות סיוע לנהג. בין אלה גם מערכת Travel Assist האוטונומית למחצה, המשלבת בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב, והחלפת נתיב עצמונית בלחיצה על האיתות.

קופרה טווסקאן סביבת נהג
צילום: קופרה

כמובן שטווסקאן מוצע גם עם אפליקציית 'קופרה' לטלפון הסלולרי, המאפשרת לבעלים לנהל את הטעינה החשמלית שלו, להפעיל את מערכת בקרת האקלים ולנעול/לפתוח דלתות מרחוק. יש גם אפשרות שהרכב יעקוב אחריכם ותוכלו לכוון אותו מבחוץ, וכל זה לטובת חניה צפופה. 

מחירים טרם פורסמו. השיווק מתוכנן לשנת 2024, ולארץ הוא עתיד להגיע לא לפני תום אותה השנה.

קופרה טווסקאן השקה
צילום: קופרה