שברולט, יצרנית הרכב האמריקנית, חשפה את הקולורדו בגרסת בשטח הקשוחה ביותר עד כה המכונה ZR2 ביזון. נזכיר, שברולט קולורדו הוא הטנדר הקל ביותר של היצרנית ומידותיו מקבילות, פחות או יותר, לאלה של טנדרי '1 טון' היפניים המשווקים בישראל. הדור הראשון הוצג בשנת 2003 ואילו הדור השני נחשף בשנת 2011 – וזה הדור אשר שווק כאן באופן רשמי לתקופה קצרה. הדור השלישי, אשר נחשף באוגוסט 2022, צפוי להגיע בהמשך גם לישראל באופן תקני.
 

מוסיף עוד קצת לשטח קשוח

גרסת ה'ביזון' החדשה מתבססת על על ZR2 אשר הוצגה עם חשיפת הדגם לפני כשנה, אך מוסיפה ביחס אליה תכונות לטובת יכולת משופרת בשטח. כך למשל לשתיהן מערך בולמי 'מולטימטיק DSSV', דיפ' ננעל מאחור ומלפנים, פגושי 'עבודה' מבית AEV, מיגוני גחון ועוד. 

שברולט קולרדו ZR2
צילום: שברולט

ה'ביזון' מוסיפה בעיקר צמיגי שטח בקוטר 35 אינץ' כולל מנגנון למניעת קילוף הצמיג ('בידלוק'). הצמיגים השמנמנים משפרים במעט את זווית הנטישה ל-26 מעלות במקום כ-25 מעלות ב-ZR2 הרגילה ואת מרווח הגחון ל-31 ס"מ (תוספת של 4 ס"מ) שלפי שברולט הוא הנתון הטוב בסגמנט.

כושר ההעמסה נמוך ביחס לטנדר עם ייעוד מסחרי – 476 ק"ג בלבד.

שברולט קולרדו ZR2 2024
צילום: שברולט

בהנעה אין שינוי: מלפנים ישנו אותו מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.7 ל' המפיק 310 כ"ס, ככל הנראה בגרסה בעלת נתון המומנט הגבוה העומד על 43.8 קג"מ. התיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.

שברולט קולרדו ZR2 ביזון
צילום: שברולט