מזה תקופה שבתעשיית הרכב מדברים על עתיד סגמנט הסופרמיני (B), שלפי הדיווחים הופך פחות רווחי. הסיבות רבות ומגוונות, אך בראשון תקנון זיהום האוויר ההולכות ומחמירות שכדי לעמוד בהן היצרניות נדרשות להשקעת משאבים רבה – וזה עובד פחות טוב בסגמנטים הנמוכים של השוק שבהם לרוב מרווחים קטנים יותר. לצד זאת יש לציין כי בדומה לנעשה בשוק הישראלי, גם באירופה קרנן של מכוניות הסופרמיני, שבאופן מסורתי מאוד פופולריות ביבשת הישנה, יורד.

כל הגורמים הללו וגורמים נוספים מובילים, כאמור, את היצרניות השונות לשקול את צעדיהן בתחום. פורד כבר הכריזה על כך שהדור הנוכחי של פיאסטה, ממכוניות ה"מורשת" שלה באירופה המשווקת מאז שנת 1976, יהיה האחרון. בפולקסווגן הטילו ספק בהצגת דור חדש לפולו (1975) וכבר הציגו קדימון לסופרמיני חשמלית (ID.2), אולם נמסר כי סביר שהיא תהיה יקרה בהרבה. אלה רק שתי דוגמאות למכוניות ותיקות ומצליחות בעבר שנופלות ב"סינון".

פולקסווגן ID.2
צילום: פולקסווגן

בכל זאת, יש גם קולות הפוכים המנסים לפלס את דרכם בתוך הסגמנט המצטמצם ואולי לתפוס את מקומן של הפורשות. ביונדאי מנסים לחשוב באופן "יצירתי" כיצד ניתן להתאים את המכוניות הקטנות שלהם לעידן הנוכחי תוך כדי שמירה על רמת מחיר נגישה. רק לאחרונה נשיא ומנכ"ל החטיבה האירופאית של היצרנית אמר כי דגמי i10, i20 ו-i30 ישארו בהיצע לפחות לדור אחד נוסף. גם באופל הצטרפו למגמה ההפוכה.

הדור הנוכחי (חמישי) של אופל קורסה הוצג בשנת 2019 (המקורי ב-1982), ולפי הנהוג בתעשייה סוף מחזור החיים של הדגם צפוי איפשהו בין סוף שנת 2026 לשנת 2027. במסגרת אירוע חשיפת מתיחת הפנים של הקורסה מסר מארק אדמס, סגן נשיא באופל, כי השם 'קורסה' עדין בעל משמעות והיא תישאר בהיצע היצרנית לעוד דור אחד לפחות.

אופל קורסה החדשה
צילום: אופל

אדמס תיאר כי לקבוצת סטלנטיס יתרון גודל המאפשר המשך פעילות גם בסגמנטים הנמוכים, והדור הבא של קורסה "יתמך" ע"י דורות מקבילים של פיג'ו 208, סיטרואן C3 ודגמים נוספים בקבוצה (נציגה לבית פיאט, למשל) לצד רכבי פנאי קטנים (B-SUV) שיעשו שימוש בפלטפורמה ומכלולים דומים. עוד הוסיף כי הדור הבא יתבסס על גרסה עדכנית ומשופרת של פלטפורמת הדור הנוכחי המכונה CMP אשר הוצגה לפני שנים אחדות.

בכל מקרה, הקורסה הבאה תוצע עם הנעה "ירוקה" בלבד, וככל הנראה יהיה מדובר ביחידות חשמליות לגמרי, שכן באופל מתכוונים להפוך למותג מחושמל לגמרי כבר בשנת 2028.

אופל קורסה 2024
צילום: אופל