לציון יום ההולדת ה-75 למותג פורשה, הציגה היצרנית קונספט של היפרקאר חשמלית המהווה קדימון לספינת הדגל הבאה של היצרנית. מדובר בדור הבא בשושלת של אקזוטיקה בייצור מוגבל שהתחילה ב-959, המשיכה בקאררה GT והסתיימה ב-918 ספיידר שירדה מפס הייצור ב-2015.

ל-Mission X ממדים קומפקטיים יחסית, עם אורך של כ-450 ס"מ ובסיס גלגלים של 273 ס"מ - דומה ל-918 ולקאררה GT - וממד הגובה עומד על פחות מ-120 ס"מ.

פורשה לא חשפה פרטים טכניים כלשהם על מערכת ההנעה - אבל הציבה "חזון טכני" ושורה של יעדים שהמהנדסים שואפים להגיע אליהם בדגם הסדרתי; אלה כוללים את שיא ההקפה למכונית סדרתית בנורבורגרינג - שיא שמוחזק כרגע על ידי מרצדס AMG One, שהקיפה את הרינג ב-6 דקות 35.18 שניות.

פורשה Mission X חלק אחורי
צילום: פורשה

יעד נוסף הוא תכנון קל משקל - אתגר קשוח עבור רכבי ביצועים חשמליים - עם הבטחה ליחס הספק למשקל של 1:1, כלומר, כ"ס אחד לכל קילוגרם. לכאורה, זהו לא יעד קיצוני - שכן רימאק נבארה, למשל, מייצרת 1900 כ"ס ושוקלת 2300 ק"ג, ואילו לוטוס אוויה מייצרת 2000 כ"ס על 1887 ק"ג. אולם ההיפרקאר של פורשה תהיה בעלת הנעה אחורית בלבד, מה שמוריד את שני המנועים הקדמיים, מפחית את פוטנציאל הכוח - ומאפשר גם להפחית הרבה משקל.

פורשה Mission X מלמעלה
צילום: פורשה

פורשה אומנם לא חשפה משקל יעד, אבל בהתחשב בהתמקדות של החברה בתכנון קל משקל, המטרה צפויה להיות קרובה ל-911 הנוכחית - בסביבות 1400 או 1500 ק"ג. וכנגזרת מכך, המכונית ככל הנראה תציע הספק קרוב ל-1500 כ"ס.

פורשה מספרת שהיא מקווה להשיג ביצועי טעינה "משופרים באופן משמעותי" עבור ארכיטקטורת ה-900V שלה, במטרה שה-Mission X תטען פי שניים מהר יותר מהטייקאן. בהתחשב בכך שזו האחרונה יכול לטעון בשיא של 225 קילוואט, כנראה שפורשה מכוונת למהירות טעינה של 450 קילוואט. טעינה מהירה כזו תעזור לאפשר לרכב להצטייד בסוללות קטנות יחסית, ובכך להפחית משקל.

פורשה Mission X קונספט
צילום: פורשה

פורשה כן אישרה כי הסוללה תותקן מאחורי מושבי הרכב - למעשה היכן שיושב המנוע במכונית בנזין מנוע-מרכזי. זהו רעיון הנדסי שפורשה מכנה "קונספט e-core", וזהה לגישה בה תנקוט פורשה עם מחליפות הבוקסטר/קאיימן - מבנה שעוזר למרכז את המסה ולשפר את ההתנהגות ביחס לשלדת סקייטבורד מסורתית בה הסוללות מותקנות ברצפה.

מטרה הנדסית נוספת עליה הצהירה החברה היא שהמכונה תייצר כוח הצמדה ה"חורג בהרבה" מה -911 GT3 RS הנוכחית - שיכולה ליצור עד 860 ק"ג של כוח הצמדה אווירודינמי במהירות של 285 קמ"ש - נתון היסטרי למכונית כביש.

פורשה Mission X סביבת נהג
צילום: פורשה

שמו של הקונספט, Mission X, הוא המשך ברור לקונספט Mission E מ-2015, שהיווה קדימון לטייקאן שנכנסה לייצור ב-2019. בשנת 2021 הציגה פורשה את Mission R, שהיוותה קדימון לבוקסטר ולקאיימן הבאות, שיושקו ב-2025.

בהתבסס על קווי הזמן הללו, סביר להניח שההיפרקאר החשמלית המבוססת על Mission X לא תושק לפני 2027. אז יש לכם זמן לוותר על הטיסה לבורגס ולהתחיל לחסוך.

פורשה Mission X דלתות
צילום: פורשה