עכשיו זה רשמי: שברולט קורבט, "מכונית הספורט של אמריקה" מגיעה לישראל ביבוא סדיר של קבוצת UMI, יבואנית דגמי שברולט לישראל. לאורך שנים דובר על כוונות להביאה ארצה אך הדבר לא יצא לפועל, עם זאת – ולא מעט בגלל היעדר יבוא סדיר – הקורבט הפכה לפופולרית למדי בערוצי היבוא המקביל.
 

שברולט קורבט השמינית

מדובר בדור השמיני של שברולט קורבט (C8) והוא נחשף לראשונה בשנת 2019. דור זה הוא הראשון שנטש את מבנה המנוע קדמי-הנעה אחורית שליווה את הקורבט מיומה הראשון והחליף אותו בסידור של מנוע מרכזי-הנעה אחורית לטובת שיפור היכולת הדינאמית.

בשלב זה מגיעה הקורבט לישראל כשהיא מצוידת במנוע ה"בסיסי" בהיצע – V8 אטמוספרי בנפח 6.2 ל' המפיק 490 כ"ס ב-6,450 סל"ד ו-64.2 קג"מ ב-5,150 סל"ד. המנוע משודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שמונה הילוכים והכוח עובר אל הגלגלים האחוריים.

שברולט קורבט
צילום: שברולט

הקורבט תוצע במרכב קופה או קבריולה – המשקל העצמי עומד על 1,610 ק"ג או 1,645 ק"ג בהתאמה – ונתוני הביצועים זהים: 2.9 שניות בלבד ל-100 קמ"ש ו-296 קמ"ש מירביים. 

כל קורבט "ישראלית" מצוידת כסטנדרט בחבילת הביצועים Z51 הכוללת: בולמים אדפטיביים, מערכת פליטה משודרגת, דיפ' אחורי מוגבל החלקה, כנף אחורית גדולה יותר, מערכת קירור משודרגת לעומסים כבדים, יחס העברה סופי מקוצר, צמיגים ספורטיביים יותר במידות 245/35R19 מלפנים ו-305/30R20 מאחור ועוד.

שברולט קורבט בארץ
צילום: שברולט
 

אבזור, מחיר

לשתי תצורות המרכב רמת אבזור אחידה הכוללת: מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' וקישוריות לאנדרואיד 'אוטו' ואפל 'קארפליי' (אלחוטי), משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע מבית 'בוז' עם 14 רמקולים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12 אינץ', תצוגה עילית, מערך מצלמות היקפי וחיישני חניה אחוריים, מושבים ספורטיביים עם ריפוד עור כולל כוונון חשמלי, חימום ואוורור.

שברולט קורבט סביבת נהג
צילום: שברולט

בצד הבטיחות ההיצע דל: 4 כריות אוויר, התראה על רכב בשטח מת, התראה על תנועה חוצה מאחור ומערכת התראה בהתקנה מקומית.

מחירה של שברולט קורבט נקבע על 779,000 שקלים לסטינגריי קופה ו-851,000 שקלים לסטינגריי קבריולה.

שברולט קורבט בישראל
צילום: שברולט
@auto_magazine_il לקח לה רק 70 שנה להגיע לישראל, תכירו את שברולט קורבט שמתחילה שיווק רישמי בישראל היום #רכביספורט #קורבטc8 #נהיגה #מסלולמירוצים ♬ original sound - אוטו