שילוש האותיות GTI הולך צמוד עם דגמי פולקסווגן השונים כבר 48 שנים, אז נחשפה לראשונה פולקסווגן GTI המקורית והאייקונית. עם המעבר לחשמל נדמה היה לרגע שפולקסווגן מתכוונים לזנוח את הצירוף הכל כך מזוהה עם המותג – הרי הוצגו גרסאות ספורטיביות של ID.4 ו-ID.5 עם צירוף האותיות GTX במקום. כעת, במסגרת תערוכת הרכב במינכן, נחשף פולקסווגן ID. GTI קונספט שאמור להפיג את החששות של חובבי הנוסטלגיה.

פולקסווגן ID. GTI קונספט
צילום: פולקסווגן

קטנה, חמה, חשמלית

כיאה לקונספט בשלב מוקדם שכזה הפרטים המעשיים עליו או על גרסת הייצור מועטים. אולם ידוע כי הוא מבוסס על קונספט ID.2 שהוצג במרץ מוקדם יותר השנה – דגם המהווה קדימון לחשמלית במימדי סופרמיני (סגמנט) במחיר "נגיש" יחסית של 25,000 יורו שצפויה לראות אור בשנת 2025.

ככזה, גם ID. GTI קונספט מבוססת על פלופורמת MEB Entry – פיתוח חדש לפלטפורמה MEB החשמלית 

היצרנית המיועד לכלי רכב קטנים. בהתאם מידותיו של קונספט GTI דומות: אורכו 410 ס"מ (5 ס"מ יותר), רוחבו 184 ס"מ (3 ס"מ יותר), גובהו 150 ס"מ (3 ס"מ פחות) ובסיס הגלגלים עומד על 260 ס"מ (זהה). לתא המטען נפח עצום ביחס לסגמנט בזכות תא תת-רצפתי גדול – 490 ל'.

פולקסווגן ID. GTI קונספט
צילום: פולקסווגן

עיצובו החיצוני של הקונספט דרמטי כמתבקש, וזה נעזר בפרופורציות הקרביות יותר שמעניק המרכב הרחב והנמוך מזה של ID.2 קונספט. מלפנים ישנו פגוש אגרסיבי עם דמוי סבכה ופס אדום לרוחבה כמקובל בגרסאות ה-GTI כיום. מאחור כנף בולטת, פגוש המשלב בתוכו דיפיוזר ויחידת תאורה מושחרת הפרוסה לרוחב תא המטען, וגם כאן בדומה לטוארג החדש סמל היצרנית מואר. מהצד ניתן להבחין בקורה C עבה, דלתות הנחבאות למרכב וחישוקים בעיצוב חדש ובמידות מופרכות: 20 אינץ' הנועלים צמיגים ברוחב 245 מ"מ ובחתך 35.

פולקסווגן ID. GTI קונספט
צילום: פולקסווגן

עיצוב סביבת הנהג נשען רבות על זה של קונספט ID.2 אך זוכה לשינויים המתבקשים. זה אומר שיש כאן סידור של שני מסכים – לוח מחוונים בגודל 10.9 אינץ' ומערך מולטימדיה 12.9 אינץ' – שימוש נרחב בתאורת אווירה, תצוגה עילית ועוד. אך מול הנהג גלגל הגה רבוע, שלל תגי GTI, מושבים ספורטיביים, גימורים שונים ועוד.

פולקסווגן ID. GTI קונספט
צילום: פולקסווגן

לפי פולקסווגן הקונספט החדש, וגם גרסת הייצור שתבוא בהמשך, מבטיחים לשמור על מאפייני הניהוג של דגמי GTI, כאלה ש"הופכים את דגמי GTI למתאימים ליום-יום אך עדיין מערבים ומרגשים". 

ולמקרה שתהיתם, בשילוש האותיות המקורי ה-I סימנה "הזרקה", זכר לימין שמערך שכזה היה חדשני ומתקדם אחרי עידן הקרבורטורים. כעת, לפי פולקסווגן, ה-I ב-GTI מייצגת "אינטליגנציה" שתבוא לידי ביטוי בתכנון חכם אשר יעניק ביצועים טובים ויכולות שלדה גבוהות. אוקי…

פולקסווגן ID. GTI קונספט
צילום: פולקסווגן