כשבוע לאחר שהכריזה על חיזוק לגרסת ה-vRS, מודיעה סקודה על עדכון דומה לגרסאות ה"רגילות" של סקודה אניאק. העדכון הנ"ל היה צפוי שכן מאז שחשפה פולקסווגן את המנוע החשמלי החדש שלה (APP550) בתחילת השנה היא כבר הספיקה לשלב אותו בהיצע הדגמים של ID.4 ו-ID.5 ואודי Q4 e-tron – אחיו לפלטפורמה של סקודה אניאק. סקודה עצמה הציגה את יחידת ההנעה החדשה גם ברמת הגימור הבכירה של הדגם (לורין וקלמנט) מוקדם יותר השנה.

סקודה אניאק 85
צילום: סקודה
 

סקודה אניאק, המנוע החדש

עיקר החדשות נוגעות כמובן למנוע החדש אשר יוצע כסטנדרט בשידוך לסוללה הגדולה במבחר ויוצע גם ברמות הגימור הנמוכות יותר. שינוי זה נעשה לצד שינוי קל לשם הגרסה – למרות שהסוללה ללא שינוי (82 קוט"ש ברוטו, 77 נטו) שמה כעת יהיה 85 בגרסת ההנעה האחורית או 85X עם הנעה כפולה. בכל מקרה, הספק המנוע גבוה בהרבה: 286 כ"ס בשתי הגרסאות ושיפור של 82 כ"ס להנעה אחורית ו-21 כ"ס לכפולה. הביצועים בהתאם: 6.7 שניות ל-100 קמ"ש בהנעה אחורית (שיפור של 1.8 שניות) ו-6.6 שניות בהנעה כפולה (שיפור זניח של 0.2 שניות).

סקודה אניאק מנוע חדש
צילום: סקודה

בנוגע לטווח הנסיעה בסקודה מציינים כי כל גרסאות הדגם יציגו כעת טווח משופר במעט, זאת בזכות עדכוני תוכנה למערך ניהול האנרגיה יחד עם יעילות גבוהה יותר של המנוע החדש. כעת לגרסת ההנעה האחורית טווח רשמי של 561 ק"מ (שיפור של 19 ק"מ) ולהנעה הכפולה טווח של 525 ק"מ (17 ק"מ יותר). אגב, גרסת 60 הבסיסית ללא שינוי – סוללת 58 קוט"ש (נטו), 179 כ"ס, 8.7 שניות ל-100 קמ"ש וטווח של 399 ק"מ – שיפור קל של כ-11 ק"מ בזכות אותם עדכוני תוכנה.

מעבר לכך גרסת ההנעה הכפולה זוכה כעת להספק טעינה מירבי של 175 ק"ו, שיפור של 40 ק"ו ביחס לעבר. שאר העדכונים לסביבת הנהג ומערכת המולטימדיה קלים וזהים לאלה שכבר דווחו עם vRS המעודכן.

סקודה אניאק סביבת נהג
צילום: סקודה