בין שפע הקונספטים העתידניים והזוויתיים למראה שמוצגים בימים אלו בתערוכת טוקיו, בולטת בשונותה הקופה היפהפיה של מאזדה, שמציגה קווים קלאסיים-מעוגלים מבלי להיראות רטרו או מיושנת.

הקונספט, שנקרא אייקוניק SP, עושה כבוד למסורת של מאזדה עם צמד מנועים רוטוריים - אבל עם טוויסט, שכן הרכב מונע על ידי חשמל, וצמד מנועי הבנזין משמשים רק כמאריכי טווח.

מאזדה אייקוניק SP
צילום: מאזדה

לטענת מאזדה, המערכת ההיברידית הייחודית מסוגלת לפעול באמצעות מגוון דלקים נקיים, כולל תחליפי בנזין סינתטיים ומימן.

הסוללה ושני המנועים הרוטוריים מותקנים במרכז הרכב, מאחורי הנהג, והמנוע החשמלי מותקן על הציר האחורי.

מאזדה אייקוניק SP קונספט
צילום: מאזדה

ההספק המשולב הוא 370 כ"ס, אך מאזדה לא שיתפה פרטים טכניים נוספים כמו גודל הסוללה, כמות המנועים החשמליים ועוד, ורק הפליגה בממבו ג'מבו היחצ"ני הרגיל בו עוטפים דגמי קונספט "עתידניים".

מה שיותר מעניין כאן הוא האם הרכב יגיע לייצור, ואם כן, האם הוא יחליף את ה-MX-5? תשובה מוחלטת כמובן שלא נקבל, אבל לעניות דעתי מדובר רק בקדימון לשפת העיצוב של המיאטה הבאה - ולא ברכב שיגיע לייצור בצורתו הנוכחית.

מאזדה אייקוניק SP דלתות
צילום: מאזדה

ההצלחה של ה-MX-5 הייתה תמיד בשמירה על המתכון הקלאסי - משקל וממדים צנומים, גג פתוח, מנוע קדמי והנעה אחורית, בשילוב עם הספק צנוע יחסית. כך שקשה להאמין שמאזדה תהפוך את המיאטה האהובה לקופה גדולה וחזקה. זה פשוט לא המתכון.

מבחינת מידות, האייקוניק SP ארוכה מהמיאטה הנוכחית בכ-25 ס"מ, ובשל המערכת ההיברידית היא כבדה משמעותית - כ-1450 ק"ג. כך שאם כבר, יש יותר סיכוי שמדובר בדור חדש ל-RX-7 - שהייתה לדורותיה מכונית קופה גדולה מהמיאטה, עם מנוע רוטורי בהספקים גבוהים.

כך או כך, בהחלט יש למה לחכות.

מאזדה אייקוניק SP קונספט סביבת נהג
צילום: מאזדה