טויוטה יאריס קרוס הוצג בסוף שנת 2020 כרכב הפנאי הקטן (B-SUV) החדש של היצרנית. הקרוס מבוסס על יאריס החדשה ומשווק באופן נרחב וגלובלי יותר מאשר דגמיה הפנאי הקטנים הקודמים של היצרנית (אורבן קרוזר, למשל). כעת מכריזה טויוטה על מתיחת פנים ראשונה לדגם.
 
טויוטה יאריס קרוס, העדכונים שבחוץ ובפנים
עיצובו החיצוני של יאריס קרוס עודכן קלות בלבד, והשינויים שישנם נוגעים בעיקר (אם כי לא רק) לכמה צבעי מרכב חדשים ומהדורות GR ו'פרמייר' שזוכות להופעה בולטת מבעבר.
 
טויוטה יאריס קרוס
צילום: יצרן

בסביבת הנהג נעשו שינויים בולטים יותר, בראשם לוח מחוונים דיגיטלי מלא שמוצע לראשונה בדגם – בגודל 7 אינץ' או 12.3 אינץ' בהתאם לרמת הגימור. לצדו מסך מולטימדיה חדש בגודל 9 אינץ' כסטנדרט או 10.5 אינץ' כאופציה. בנוסף, בטויוטה מציינים כי למערך המולטימדיה ממשק טויוטה 'קונקט' העדכני המציע עוזרת קולית חכמה, תגובות מהירות יותר וניווט אינטואיטיבי יותר בין התפריטים השונים.

טויוטה יאריס קרוס סביבת נהג
צילום: יצרן
 
לצד שינויים אלה בטויוטה מציינים כי יאריס קרוס החדש יוצע עם קישוריות לאפליקציה החדשה של היצרנית המאפשרת שימוש במפתח דיגיטלי באמצעות הסמארטפון, פתיחה/נעילה של הרכב מרחוק, הפעלת מיזוג ועוד. הקרוס יוצע לשנה עם המערך החדש, ולאחר מכן בתוספת תשלום משתנה בהתאם לשוק היעד במודל של מנוי חודשי.
 
טויוטה יאריס קרוס חישוקים
צילום: יצרן

תחום נוסף בו טויוטה מציינת שינויים הוא בידוד הרעשים והפחתת רעידות, מנקודות התורפה הבולטות של הדגם היוצא. בטויוטה מציינים כי הוסיפו חומרי בידוד בין המנוע אל תא הנוסעים במספר נקודות להפחתת רעשי המנוע לצד בידוד משופר בבתי הגלגלים ושמשות עבות יותר לטיפול עדיף ברעשי הכביש והרוח. תושבות המנוע הוחלפו גם הן להפחתת רעידות.
 
עוד בטויוטה מציינים כי קרוס מוצע עם מערך הבטיחות העדכני של היצרנית הכולל מערכת קדם תאונה, מערכת לסיוע לעצירה בצד הדרך במקרה חירום ועדכונים נוספים למערכות הקיימות.

טויוטה יאריס קרוס 2024
צילום: יצרן
 
היברידי חזק יותר
בדומה לעדכון שעברה לאחרונה היאריס, גם טויוטה יאריס קרוס זוכה למערכת ההנעה ההיברידית המשופרת והמחוזקת של היצרנית. זו מבוססת על המערך ההיברידי המוכר המכונה כעת 'היבריד 115' – 1.5 ל', מנוע חשמלי, הספק משולב 116 כ"ס – ותוצע לצדו ברמות הגימור 'GR' ו'פרימייר'.

טויוטה יאריס קרוס פנסים אחוריים
צילום: יצרן
 
המערך החדש מכונה 'היבריד 130' ומשלב מנוע חשמלי חזק יותר המציע מומנט משופר של 18.8 קג"מ במקום 14.3 קג"מ בעבר. ההספק המשולב עומד על 131 כ"ס והביצועים שופרו: 10.7 שניות ל-100 קמ"ש במקום 11.2 שניות בגרסת 115. בנוסף, בטויוטה מציינים פעולה חלקה ונעימה יותר בנהיגה יום-יומית בזכות המומנט המשופר של המנוע החשמלי.

טויוטה יאריס קרוס החדש
צילום: יצרן