מותג זיקר הצעיר נחת בישראל והתכניות גדולות. לפי אנשי המותג בארץ – חטיבת גיאו מוביליטי, האחראית גם על יבוא גיאומטרי של ג'ילי ושייכת ליוניון מוטורס, יבואנית טויוטה ולקסוס – הציפייה היא להיקף מכירות של לפחות 2000 כלים ב-2024. בראש פעילות זיקר בארץ עומד עמית הראל, שהגיע מלקסוס, שם היה מנהל המכירות והשיווק של המותג בישראל.

זיקר X
צילום: יצרן
 

זיקר בפרט

לפי זיקר ישראל, 70% מהם יהיו מהדגם X, רכב הפנאי הקומפקטי הקטן והזול ביחס למכונית הנוסעים 001. אנשי זיקר, במסגרת הפעילות להבאת מכוניות רבות ככל שניתן לארץ לפני העלאת המיסוי לרכב חשמלי, שחררו מהמכס למעלה מ-500 מכוניות של המותג.

מחיר כל אחד מהדגמים, כך אנשי המותג כאן, יעלה ב-20,000 שקלים עם החלת המיסוי החדש על רכב חשמלי. עוד נמסר כי כ-500 הזמנות נרשמו לדגמי המותג, והמשלוח הגדול הראשון היה צפוי להגיע בנובמבר. העיכובים בגלל המצב הביטחוני בכלל ובים האדום בפרט, גרמו לכך שמשלוח זה הגיע לישראל רק בסוף דצמבר. איחור זה הביא גם לדחיית ההשקה המקומית של המותג ושל שני הדגמים שהייתה אמורה להתקיים בסוף 2023.

זיקר 001 בישראל
צילום: יצרן
 

השוק בכלל

רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, אמר כי שוק הרכב היה בדרך לשבור ב-2023 את שיא המכירות (290,000 יחידות ב-2021), ונראה כי שיא זה יישבר ב-2025. דנאי צופה כי סין, שב-2023 עלתה למקום השני בטבלת היבוא של כלי רכב לישראל, תתפוס ב-2024 את המקום הראשון תוך שהיא עוקפת את קוריאה המובילה כיום. 

עם סיכום שנת 2023 עלה כי הסינים, עם נתח שוק של 17.6% (ורק 2% פחות מאשר קוריאה), מובילים באופן מוחלט בתחום החשמלי. על רקע הגידול הצפוי במכירות רכב חשמלי, דנאי סבור כי נתח השוק של רכב שמקורו בסין יגיע ל-21% ב-2024. עיקר המכירות יהיו בתחילת השנה – בשלב זה מכוניות חשמליות רבות נמצאות בישראל לאחר ששוחררו מהמכס – ובהמשך מכירות הרכב החשמלי צפויות להתמתן.

זיקר 001
צילום: יצרן
 

עתיד קרוב

מותג זיקר יציג שני דגמים נוספים עד סוף 2025, והראשון בהם יהיה רכב פנאי גדול; בסין נצפה דגם כזה בהסוואה במהלך מבחני דרכים שהיצרן עורך, ובשלב זה הוא מכונה 'CX1E'.  

בשלב זה – ובנוסף לדגמי X ו-001 המוצעים כאן – מוכרת זיקר בסין את הסדאן 007 המעט קטנה מ-001 ואת המיניוואן הגדול והמפואר 009. דגם נוסף הצפוי שם בקרוב הוא מיניוואן קטן יותר, גם הוא בשלבים אחרונים של מבחני דרך, וזה נקרא 'CM2E'.

לפי מארס צ'ן יו, סגן נשיא זיקר לשווקים בין-לאומיים שהגיע להשקה, הדגם X יהיה הרכב הקטן ביותר בהיצע של המותג, וזה ההסבר לסימול שלו, השונה מזה של יתר הדגמים. 

זיקר 001 סביבת נהג
צילום: יצרן
 

שירות ייחודי

זיקר ישראל תעניק ללקוחות מערך שירות נרחב. לפי אנשיה, מותגי הפרמיום החשמליים החדשים לא הביאו עמם בשורה של שירות מהסוג שאמור להיות צמוד להם. 

זיקר מציעה מעטפת שירות הכוללת עדכונים מהאוויר (OTA), ניידת שירות עד לבית הלקוח, וכמובן איסוף הרכב למרכזי השירות הרגילים. בנוסף, יוקם גם מרכז שירות מתקדם לנושאים מורכבים יותר הקשורים למערכות הרכב.

בשלב ראשון תפעל זיקר דרך שלושה אולמות תצוגה – כולם במקומות שונים מהמקובל, כמו זה שבתל אביב, הממוקם במתחם ויקס בגלילות. בכוונת היבואן גם להקים רשת טעינה ייעודית לזיקר עם עמדות מהירות של 180 קילוואט. כרגע מדובר בשבע עמדות שיוצבו במרכזי השירות של היבואן גיאו מוביליטי.

זיקר X
צילום: יצרן