BYD היא אחת מיצרניות הרכב הסיניות הבולטות ביותר בתקופה האחרונה – מדובר ביצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם. את התוצר של מאמציה ניתן לראות כמובן בשוק הישראלי, את שנת 2024 היא סיימה כאן במקום הרביעי בטבלת המסירות והראשונה (ובפער) בתחום החשמלי.

אבל עם כל הכבוד לישראל ולמקומה בשוק הרכב העולמי, ב-BYD רוצים גם את אירופה – שם המותג משווק מזה כמה שנים היצע דגמים מצומצם ומחושמל. כעת מתכוננת היצרנית לשלב הבא במהלך החדירה לאירופה והיא תציג את קו הדגמים העדכני שלה בתערוכת ז'נבה הקרובה (26.2-3.3).

דגמי BYD
צילום: BYD
 

הדגמים שיוצגו, הטכנולוגיות

תחילה, תציג BYD את ששת הדגמים שהיא כבר משווקת באירופה: BYD אטו 3, האן, טאנג, דולפין, סיל וסיל U. לצד אלה תציג לראשונה באירופה את יחידת ההנעה ההיברידית-נטענת שלה המכונה DM-i בשידוך ל-BYD סיל U, רכב הפנאי הבינוני שלה. גרסה זו של ה-U צפויה להגיע למספר מדינות באירופה שם תשתית מערך הטעינה אינה מפותחת דיה. דווקא BYD סיגל הקטן לא יוצג במסגרת התערוכה, רמז לכך שיש זמן עד שיגיע במהדורה האירופאית.

דנזה D9
דנזה D9 | צילום: Denza

לצד דגמיה שלה, BYD תציג לקהל הרחב גם דגמים ממותגי דנזה ויאנגוואנג היוקרתיים. דנזה הוקמה בשנת 2010 כחלק משיתוף פעולה בין BYD למרצדס ומכוונת להתחרות בשוק הפרימיום התחרותי. הדגם הראשון שיוצג הוא דנזה D9, מיניוואן יוקרתי וחשמלי בגודל מלא עם מקום לשבעה נוסעים שעשוי אף להגיע לישראל. לצידו יוצג דנזה N7, רכב פנאי בינוני שהוצג בשנת 2022 על בסיס פלטפורמת e-3.0 העדכנית של החברה. 

בצד של יאנגוואנג תציג החברה את ה-U8, רכב שטח גדול ויוקרתי במיוחד עם הנעה חשמלית והמון טכנולוגיה מתקדמת. לרכב השטח הגדול הנעה חשמלית לכל גלגל בנפרד – לפי היצרנית לטובת יעילות בנסיעה וגם לשיפור היכולות בשטח. הספק המערכת הכולל עומד על 1,180 כ"ס ורכב השטח המגודל מצויד בסוללת 49 קוט"ש ובמנוע בנזין כמאריך טווח לסך של עד 1,000 ק"מ (124 ק"מ על חשמל). אחת התכונות המסקרנות שלו היא היכולת לחצות מעברי מים עמוקים גם בעזרת שייט על פני המים, אם כי היצרנית מדווחת כי מדובר בפונקציה לשעת חירום ולא להרחבת יכולות הטיול בשטח.

יאנגוואנג U8
יאנגוואנג U8 | צילום: BYD
 

הטאנג מתעדכן

מעבר לתצוגת היכולת המרשימה אנו צפויים לפגוש ב-BYD טאנג המעודכן לאחר מתיחת פנים. עדכון דומה הוצג כבר בשנת 2022 בגרסה לשוק הביתי בסין.

בשלב זה הפרטים מעטים אולם ב-BYD פרסמו כבר תמונה ראשונה של הדגם המעודכן. ניתן לראות חזית מחודשת ורעננה יותר ברוח BYD האן. שני הדגמים הם חלק ממשפחת 'דיינסטי' וככאלה זוכים לקו עיצובי שונה מזה של דגמי אטו 3, דולפין ודגמי סיל השייכים למשפחת ה'ים'.

העיצוב העדכני מלפנים כולל סבכה אטומה במקום זו ה"רגילה" שהייתה עד כה המשלבת בתוכה פס כסוף לרוחב מכסה המנוע, מזכיר מאוד את המופע של האן הנוכחית. גם יחידות התאורה עודכנו קלות והפגוש החדש מוסיף להופעה אלגנטית יותר. מאחור צפוי עדכון קל יותר שעיקרו פגוש חדש. לא צפוי שינוי משמעותי ליחידת ההנעה המוכרת בישראל, למרות שב-BYD מציינים כי הטווח המירבי יעמוד על עד 530 ק"מ – רמז לגרסה חדשה עבור השוק האירופאי, אולי גרסת מנוע יחיד חסכונית יותר. ב-BYD מזכירים כי הדגם נבדק ממש לאחרונה ביורו NCAP במהדורה המעודכנת וקיבל דירוג של 5 כוכבי בטיחות. פרטים נוספים יפורסמו עם חשיפת הרכב במסגרת התערוכה.

BYD טאנג
צילום: BYD