אחרי לא מעט שמועות, רכבי קונספט, טיזרים והדלפות – רנו 5 החדשה נחשפה רשמית. ה-5 החדשה, או בשמה הרשמי רנו 5 E-Tech, היא מכונית שכולה הומאז' לזו המקורית משנת 1972, לפחות מבחינת ההופעה החיצונית. מתחת לפח מדובר במכונית חשמלית מודרנית, הראשונה להתבסס על פלטפורמת 'AmpR קטנה' החדשה והייעודית לרכב חשמלי של רנו.

רנו 5 בישראל
צילום: רנו
 

רנו 5, העיצוב תחילה

מהרגע הראשון היה ברור שברנו הולכים על כל קופת הרטרו עם ה-5 החדשה: ומעבר לשם המוכר מן העבר, זה בולט גם בעיצוב החיצוני ששאב המון השראה מהדגם האייקוני של רנו. המופע של ה-5 החדשה כמובן עכשווי ועדכני אך הדימיון למקור ברור, וברנו לא ניסו להסתיר את זה. בעתיד צפויים דגמים חשמליים נוספים בעלי מופע רטרו שיתכתב עם דגמי עבר אחרים של היצרנית.

הרטרו נכנס גם לסביבת הנהג שכוללת כמה מוטיבים עיצוביים בהשראת ה-5 המקורית כמו פסים אנכיים בדשבורד מול הנוסע, דיפונים צבעוניים וריפוד בסגנון רטרו צבעוני למושבים. אותם ריפודים, מציינת רנו, עשויים מחומרים ממוחזרים. מול הנהג לוח מחוונים מוקרן בגודל 10 אינץ ולצידו מסך מולטימדיה בגודל זהה. ברנו מציינים כי למסך הממשק העדכני ביותר של היצרנית הכולל שילוב מלא של אפליקציות גוגל השונות.

רנו 5 סביבת נהג
צילום: רנו

מידותיה החיצוניות של ה-5 מציבות אותה כאחת ממכוניות הסופרמיני (סגמנט B) שבנמצא: אורכה 392 ס"מ בלבד – בין הדור השני לשלישי של קליאו, רוחבה 177 ס"מ, גובהה 150 ס"מ ובסיס הגלגלים נפרש על פני 254 ס"מ. המשקל העצמי עומד על 1,350-1,450 ק"ג בהתאם לגרסת. תא המטען בנפח נאה של 326 ל'. לפי רנו הודות לתכנות יעיל המתאפשר בזכות הפלטפורמה החשמלית הגמישה המרחב לנוסעים יהיה מקביל לזה של רנו קליאו מהדור הרביעי.

רנו 5 חשמלית
צילום: רנו
 

מנועים, סוללות, טווח

בשלב זה היצע המנועים כולל מנוע יחיד המוצע בשני הספקים: 120 כ"ס ו-22.9 קג"מ או 150 כ"ס ו-25 קג"מ. מדובר במנוע המוכר כבר מדגמי רנו מגאן וסניק E-Tech אך ברנו מדווחים כי הוא עבר שדרוגים ושינויים כדי להתאים ל-5 הקטנה ובסך הכל יחידת ההנעה החדשה שוקלת 105 ק"ג בלבד, כולל המטען הפנימי. ההנעה קדמית בשתי הגרסאות. ברנו מציינים כי נתון התאוצה ל-100 קמ"ש יהיה "נמוך מ-8 שניות" בגרסת ה-150 כ"ס.

רנו 5 גג
צילום: רנו

ישנם שני מארזי סוללות לבחירה, בשתיהן טעינה ביתית בהספק מקסימלי של עד 11 ק"ו. ברמת 'אורבן' סוללת 40 קוט"ש המספיק לטווח של כ-300 ק"מ ולזו טעינה מהירה בהספק מירבי של עד 80 ק"ו. ב'קומפורט' סוללת 52 קוט"ש לטווח של עד 400 ק"מ והטעינה המהירה בהספק של עד 100 ק"ו. 

בנוסף, רנו 5 החדשה תוצע עם אפשרות לטעינת מכשירים חיצוניים (V2L) וטעינה רשת החשמל בחזרה (V2G).

מכוניות ראשונות צפויות להגיע לאירופה כבר ברבעון הראשון של שנת 2025.

רנו 5 בישראל
צילום: רנו