הדור השישי של הונדה CR-V נחשף לפני כשנה וחצי וזמן קצר לאחר מכן הכריזה היצרנית כי הדגם יושק בעתיד גם בגרסה עם תא-דלק מימני משולב עם סוללה נטענת משקע. כעת מכריזים בהונדה רשמית על הגרסה החדשה שצפויה להגיע לכבישי קליפורניה בסוף שנת 2024.

הונדה CR-V מימן השקה
צילום: הונדה
 

הונדה ומימן

זו לא הפעם הראשונה בה היצרנית היפנית מנסה את מזלה בתחום המימן. כבר בשנת 2007 השיקה ושיווקה בפועל בחלק ממדינות ארה"ב את קלריטי, מכונית סדאן עם יחידת הנעה מבוססת תא-דלק. הנעה באמצעות תא-דלק מביאה כמה יתרונות ביחס להנעה חשמלית באמצעות סוללות – המערך קל יותר, ההנעה עצמה נקיה וירוקה (הפקת המימן היא עניין אחר…), אין צורך בתשתית חשמל מסיבית ותדלוק מיכל המימן הוא עניין קצר ומהיר בערך כמו תדלוק מיכל דלק "רגיל". יש גם חסרונות, הטכנולוגיה עדיין יקרה למדי ויש לפתח רשת תחנות תדלוק מימן כדי ליהנות מאפשרות תדלוק מהירה וזמינה.

הונדה CR-V מימן טווח
צילום: הונדה

את העניין האחרון אמורה לפתור מערכת ההנעה החדשה של היצרנית המוצגת כעת עם CR-V, לפחות בתאוריה. מדובר במערך המשלב בין תא-דלק מונע במימן יחד עם סוללה הנטענת משקע חיצוני. בהונדה מציינים כי סידור זה יאפשר נסיעה חשמלית ונקיה במרבית הזמן והשימושים היום-יומיים באמצעות טעינת הסוללה החשמלית וללא תלות בתשתית עמדות תדלוק המימן. מנגד, בעת הצורך בביצוע נסיעה ארוכה יותר המערכת המימנית תעמוד לרשות הנהג ותאפשר להאריך את טווח הנסיעה באופן משמעותי. העובדה כי הרכב יושק בשלב זה רק במדינת קליפורניה ה'ירוקה' בטח עוזר. 

הונדה CR-V מימן בנסיעה
צילום: הונדה
 

הונדה CR-V, עכשיו במימן

נתחיל מהצד ה"רגיל" והמוכר לנו, זה הכולל את הסוללה. על ההנעה מופקד תמיד מנוע חשמלי יחיד המפיק 172 כ"ס ו-31.6 קג"מ, נתוני הביצועים לא נמסרו. הכוח יסופק בשלב ראשון מסוללת 17.7 קוט"ש, קטנה למדי במונחים של היום. בהתאם, טווח הנסיעה החשמלי המירבי עומד על קצת יותר מ-46 ק"מ.

צד המימן כולל את במערך תא הדלק מהדור השני של היצרנית וזה מעמיד תפוקה מירבית של עד 124 כ"ס. מיכל המימן יאחסן עד 4.3 ק"ג מימן בלחץ של 10,000 PSI – והכמות הזו תאפשר להאריך את טווח הנסיעה הכולל ב-386 ק"מ ל-432 ק"מ מירביים. 

הונדה CR-V מימן
צילום: הונדה

מעבר להנעה בהונדה דאגו גם לבדל את הגרסה הזו בהופעה. החזית שונה למדי עם סבכה ופגוש שעוצבו לגמרי מחדש. מהצד בולטים חישוקי 18 אינץ' בעיצוב ייחודי ומאחור יחידות תאורה שקופות להעברת המסר ה"נקי". לפי הונדה, ה-CR-V המימני גם יעיל יותר מבחינה אווירודינמית.

השאר דומה למדי ל-CR-V המוכר. זה כולל את סביבת הנהג המוכרת עם לוח מחוונים בגודל 10.2 אינץ' ולצידו מערך מולטימדיה בגודל 9 אינץ'. יש קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ואפל, מערכת שמע של 'בוז' עם 12 רמקולים ועוד. בהונדה מציינים שקע טעינה 110V בהספק מירבי של 1500 וואט כתכונה ייחודית לגרסה זו. 

הונדה CR-V מימן סביבת נהג
צילום: הונדה