הדור הראשון של אינפיניטי QX80 הוצג בשנת 2004 והיה מרכבי הפנאי "בגודל מלא" הראשונים שניסו לתת מענה לכלים דוגמת לינקולן נביגייטור וקאדילק אסקלייד האמריקנים. הדור השני הוצג בשנת 2010 ומאז הספיק לעבור שתי מתיחות פנים, ולמרות העדכונים גילו הורגש שכן מדובר בתקופת שירות כמעט כפולה באורכה ביחס למקובל בתעשייה. כעת, לא דקה אחת מוקדם מדי, מכריזה אינפיניטי על דור שלישי וחדש לגמרי של QX80.

אינפיניטי QX80 חלק אחורי
צילום: אינפיניטי
 

מהקונספט לכביש

בקיץ האחרון הציגה אינפיניטי את 'QX מונוגרף קונספט' שיותר מרמז על הכיוון העיצובי אליו הולכת היצרנית. ואכן, גם עם החשיפה של QX80 הסדרתי המופע נותר דומה למדי לזה של רכב התצוגה המרשים. ונזכיר, לדברי אינפיניטי אותו מונוגרף קונספט הדגים את קו העיצוב החדש והעדכני של היצרנית, כך ש-QX80 החדש למעשה מבטא אותה לראשונה בדגם סדרתי.

אינפיניטי QX80 2024
צילום: אינפיניטי

מלפנים ישנה הסבכה החדשה של היצרנית שעוצבה בהשראת…יערות במקבוק, לא פחות. בתוך הסבכה ישנו לוגו מואר של היצרנית ובתחתית סבכה קטנה נוספת בעלת מופע יותר תכליתית. עוד בסביבת הסבכה, חלקה עליון מתחבר על תאורת הלד-יום הצרה ומשני צדדיה יחידות התאורה הראשיות אשר תופסות בעיצוב הזה מיקום משני למדי.

מהצד מופע נקי ומעודן יחסית (ממש יחסית) ובולטים בו מכסה המנוע ה"צף" והגג בצביעה דו-גוונית שמוסיף מעט עניין. מאחור עיקר גאוותה של אינפיניטי – יחידת תאורה אחת רוחבית ומחוברת בעלת גימור "מעושן" אשר מורכבת מלא פחות מ-300 נורות לד שונות. באינפיניטי כל כך מרוצים מיחידת התאורה הזו שאפילו ציינו את הגוון האדום של נורות הלד כמשהו להתגאות בו. אוקי.

אינפיניטי QX80
צילום: אינפיניטי
 

עולם אחר בפנים

השינוי הבולט ביותר נעשה בסביבת הנהג אשר מציגה געת מבנה ומופע מודרניים ועדכניים בהרבה מאשר זו המיושנת של הדור היוצא. מול הנהג גלגל הגה דו-חישורי בעיצוב חדש ומאחוריו לוח מחוונים ענק (14.3 אינץ') ומוקרן שמחליף את זה האנלוגי הפשוט של הדור היוצא. לצידו מסך מולטימדיה בגודל זהה הכולל קישוריות לאנדרואיד ואפל ומכיל אפליקציות מובנות של גוגל. במרכז לוח פקדי מגע מוגבה בגודל 9 אינץ' המכיל קיצורים ופקדי שליטה על מערכות המיזוג והנוחות השונות. 

אינפיניטי QX80 סביבת נהג
צילום: אינפיניטי

באינפיניטי מציינים כי QX80 החדש מציג שיפור ניכר בכל הקשור לאיכות החומרים וההרכבה וכי הדגם יציע תחושת איכות גבוהה בהרבה מקודמו. כל רמות הגימור יוצעו עם שילובים שונים ואפשרויות בחירה רבות בין גימורי עץ, עור ומתכות שונות ליצירת אווירה יוקרתית וייחודית לבקשת הלקוח. בנוס, תאורת אווירה עשירה כמקובל בתחום ואבזור עשיר: בלטו במיוחד מושבים מחוממים ומאווררים בכל שלוש שורות המושבים. 

בצד ה"טכנולוגי" באינפיניטי מציינים מערכת המזהה את טמפ' הגוף של הנהג והנוסעים ומתאימה את מערך המיזוג באופן אוטונומי, תצוגת מכסה מנוע "שקוף", מערכת "יומן מסע" הקולטת ושומרת קטעי וידאו ותמונות כולל אפשרות להעלות לרשתות החברתיות (חשוב במיוחד) ועוד. כמובן שיש גם מערכת שמע איכותית עם 14 רמקולים כסטנדרט ועד 24 רמקולים ברמות הגימור הגבוהות. 

אינפיניטי QX80 מושבים אחוריים
צילום: אינפיניטי
 

צריך לזוז

לאורך כל שנותיו הוצע ה-QX80 עם מנוע V8 בנפח 5.6 ל' אך זה לא יוצע עוד בדור החדש – את מקומו תפש, בהתאם לרוח התקופה, מנוע "קטן" ויעיל יותר. מדובר במנוע ה-V6 של היצרנית בנפח 3.5 ל' אשר בזכות צמד מגדשים מעמיד לרשות הנהג 450 כ"ס ו-71.2 קג"מ. מדובר בתוספת של כ-50 כ"ס ו-14.2 קג"מ ביחס למנוע ה-V8, ולפי אינפיניטי המנוע החדש מציע גם גמישות משופרת ביחס למנוע ה-V8 האטמוספרי היוצא.

ה-QX80 נהנה גם מתיבת הילוכים חדשה בעלת 9 הילוכים המחליפה את תיבת 7 ההילוכים היוצאת. ההנעה אחורית כסטנדרט ברמות הגימור הנמוכות והנעה כפולה מוצעת כסטנדרט ברמות הגימור הגבוהות (אופציה בנמוכות).

אינפיניטי QX80 מנוע
צילום: אינפיניטי

לפי אינפיניטי, QX80 החדש מבוסס על שלדת סולם קשיחה ב-57% מזו של הדור היוצא זו מאפשרת התנהלות נעימה ונינוחה יותר בנהיגה. בנוסף נעשה שימוש בחומרי בידוד חדשים ואיכותיים יותר להפחתה משמעותית של רמת הרעשים בסביבת הנהג. עוד בתחום הנוחות באינפיניטי מציינים מערך מתלי אוויר (אופציה) המציע מצב כניסה נוחה המוריד את המרכב, מצב שטח המגביהה אותו ובאופן כללי משפר את יכולת ספיגת השיבושים לצד ריסון עדיף ממתלי "ברזל" רגילים.

אינפיניטי QX80 קדימה
צילום: אינפיניטי