פורד חשפה את טורנאו קונקט, הרכב המסחרי הקל שלה, בגרסה היברידית-נטענת חדשה וייחודית בסגמנט. סידור הנעה שכזה הוא נדיר מאוד בסגמנט ומנסה לתת מענה לשווקים באירופה שם הולכים ומתרחבים אזורים המורשים לתנועת כלי רכב חשמליים בלבד ו/או כאלה בהם הנדרש תשלום אגרה לכלי רכב מזהמים – ובמקביל מנסה לשמור על הגמישות המתבקשת מרכב מסחרי מצד עסקים רבים.

פורד טורנאו קונקט
צילום: פורד
 

התחשמל במידה

הדור השלישי של טורנאו קונקט הוצג בשנת 2021, ולמעשה הוא מבוסס באופן כבד על פלטפורמת פולקסווגן קאדי וחולק עימו מכלולים רבים כולל את מנועי ה-1.5 ל' (בנזין) וה-2.0 ל' (דיזל). מדובר בדגם הראשון שהוצג תחת שיתוף הפעולה של היצרניות בתחום המסחרי, שבהמשך התרחב גם לרכב חשמלי.

פורד טורנאו קונקט טווח נסיעה
צילום: פורד

הגרסה ההיברידית-נטענת משלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ל' – בפורד מכנים אותו 'אקובוסט' אך סביר שמדובר במיתוג מחדש למנוע של פולקסווגן – ולמנוע חשמלי המביאים להספק משולב של 150 כ"ס ו-35.7 קג"מ. הכוח עובר אל הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.

קיבולת הסוללה לא נמסרה, אולם בפורד מדווחים על טווח נסיעה חשמלי מירבי של עד 110 ק"מ בהתאם לתנאי הדרך והמטען. טעינה ביתית אפשרית בהספק מירבי של עד 11 ק"ו ובאופן חריג למדי ישנה אפשרות לטעינה מהירה בהספק מירבי של 50 ק"ו. 

פורד טורנאו קונקט טעינה
צילום: פורד

בפורד מציינים כי המערכת תאפשר מספר מצבי נהיגה "מחושמלים". כאשר הסוללה טעונה ברמה מספקת ניתן לבחור במצב נהיגה "חשמלית", מצב אוטומטית המשלב בין המנועים בהתאם לצורך להשגת יעילות מירבית, מצב השומר על רמת טעינה מסוימת הנקבעת ע"י הנהג ומצב בו מנוע הבנזין הוא ספק ההנעה העיקרי על מנת לשמר את האנרגיה של הסוללה למקטע מאוחר יותר בנהיגה (כניסה לאזור מוגבל, למשל). 

פורד טורנאו קונקט ההיברידי-נטען יוצע במרכב קצר המיועד לחמישה נוסעים או במרכב ארוך (גרנד טוראנו קונקט) המיועד לשבעה נוסעים.

פורד טורנאו קונקט 7 מושבים
צילום: פורד