תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בקטגוריית הפאר׳ היא – ב.מ.וו i7.

בתחום היוקרה ישנו מגוון מצומצם יחסית של יצרניות רכב, בתוכו מגוון מצומצם עוד יותר של יצרנית היוקרה ה״אמיתיות״ שכבר עברו את מבחן הקהל והן חלק רשמי ובלתי נפרד מה״מועדון״. אבל ראש הפירמידה צר אפילו יותר — מתוך אותה קבוצה מצומצמת של יצרניות רק קומץ בוחר להתמודד בסגמנט היוקרה האולטימטיבי של מכוניות הפאר. אחת מהן היא ב.מ.וו, ומכונית הפאר החדשה שלה, ה-i7, הייתה השנה ראויה לזכות בתואר.

ב.מ.וו i7 – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: תומר פדר

זה לא עניין של מה בכך כאשר יצרנית חושפת דור חדש למכונית הפאר שלה, שכן המכונית הזו מקבלת באופן אוטומטי את מעמד ״ספינת הדגל״ של היצרנית. זהו מעמד מחייב — מכונית הפאר הזו צריכה להיות הטובה ביותר בהיצע הדגמים של היצרנית, ואז היא נדרשת להתמודד מול הטובות שבטובות. לשם כך היא צריכה להיות הכי מתקדמת, הכי טכנולוגית, הכי מפנקת, הכי נוחה ולהתוות את הדרך לשאר הדגמים של היצרנית בעתיד. ה-i7 החדשה של ב.מ.וו מסמנת ׳V׳ גדול בכל הסעיפים הללו.

ראשית ישנה הטכנולוגיה. ה-i7 מבוססת על פלטפורמה חדשה שתוכננה מראש להתאים לרכב חשמלי או עם מנועי בעירה פנימית, גרסאות אלה שמרו על השם המסורתי ב.מ.וו סדרה 7. הגרסאות החשמלית זכו כמובן לשם חדש התואם את קו הדגמים החשמלי של היצרנית, ב.מ.וו i7, ובהן התמקדנו השנה שכן לא ניתן להתעלם מהמתרחש בתחום החשמלי. לכל הגרסאות החשמליות טווח מרשים בזכות סוללה מכובדת ומנועים יעילים שמאפשרים לחצות את קו ה-500 ק״מ בפועל בתנאים רגילים ובנהיגה מתונה, למשל. 

ב.מ.וו i7 – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: תומר פדר

טווח הנסיעה המרשים הוא בהחלט עניין ראוי לציון, אך די מתבקש במכונית ברמתה. הרושם הגדול באמת קורה כאשר נכנסים פנימה. עם i7 החדשה החבר׳ה בב.מ.וו ביצעו קפיצה מרשימה קדימה בכל הקשור לעיצוב סביבת הנהג שמצליח להרשים גם ביחס למתחרות המעולות שבסגמנט הזה. המופע משלב תאורת אווירה עשירה, מגוון מסכים, חומרים ומרקמים ליצירת אחת מסביבות הנהג המרשימות שבנמצא. ואם זה לא מספיק תמיד ניתן לבחור בתוספת האופציונלית של מסך מולטימדיה ענק בגודל 33 אינץ׳ ליושבי המושב האחורי שיהנו מתצוגה שלא נראתה כמותה.

כמובן, i7 החדשה מציגה נוחות נסיעה מן המעלה הראשונה עם יכולת שיכוח נדירה, ספיגה מצוינת של שיבושים מכל סוג ובידוד רעשים מצטיין המייצרים את אחת מן המכוניות הנוחות ביותר לנסיעה. בין אם מדובר בסיבוב עירוני קצר על כביש משובש או מסע חוצה ישראל לאורך מאות קילומטרים — מדובר בתענוג אמיתי. כמובן, להנעמת זמנם של היושבים בפנים ישנם מושבים מצוינים עם אפשרויות כוונון רבות כולל חימום, אוורור ועיסוי, מערכת שמע מתקדמת ואיכותית (עם עד 39 רמקולים!), מערך מולטימדיה מתקדם ועוד.

ב.מ.וו i7 – אוטו השנה של ישראל 2024  סביבת נהג
צילום: תומר פדר

כמה מילים על יחידות ההנעה. על הטווח דיברנו, אבל גם ההנעה עצמה מרשימה. הדרך בה מתנהלת ה-i7 בכביש היא לא פחות ממופלאה. כבר בגרסת הכניסה די כוח למתן ביצועים מצוינים בכל קנה מידה, ואופי הפעולה החלק של המנוע חשמלי וזמינות הכוח המיידית רק מוסיפים לתחושת השטיח המעופף שמייצרים המתלים. הגרסה הבכירה, M60, כבר עושה שימוש בשני מנועים ליצירת הנעה כפולה והספק כולל של 544 כ״ס — ואתם יכולים להבין איך היא מסוגלת לזוז כאשר הנהג מבקש.

מדובר, בפשטות, באחת מן המכוניות הטובות והמרשימות בעולם אשר מצליחה לבלוט גם בחברת מכוניות הפאר האחרות בסגמנט — בין אם מדובר במכוניות חשמליות ובין אם לאו, מה שהופך אותה, אולי, למכונית הטובה ביותר בעולם.

בקיצור, מכל הסיבות האלה, ב.מ.וו היא הזוכה שלנו בתואר ׳אוטו השנה 2024 בסגמנט מכוניות הפאר׳.

ב.מ.וו i7 – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: תומר פדר