במסגרת תערוכת הרכב של בייג'ין חשפה מאזדה את ה-CX-4 – רכב הפנאי-קופה החדש שלה, המיועד, במפתיע, לשוק הסיני בלבד. לפני כשבועיים כבר דיווחנו על הדגם, אחרי שדלפו לרשת תמונות ריגול שלו, שהציגו את הרכב ללא הסוואה. כעת ישנן תמונות רשמיות – ונתונים רשמיים.
מאזדה CX-4 הוצג רשמית – ולא יגיע לישראל
צילום: מנהל
מבחוץ, כפי שכבר ראינו, ה-CX-4 מעוצב בהתאם לקו ה"קודו" הנוכחי של מאזדה, והדמיון לשאר דגמי החברה בולט. מידותיו דומות לשל מאזדה CX-5, עליו הוא ככל הנראה מבוסס – 463 ס"מ לאורך (8 ס"מ יותר), 184 ס"מ לרוחב (זהה) ו-270 ס"מ בבסיס הגלגלים (זהה). רק הגובה שונה משמעותית – בגובה של 153 ס"מ, ה-CX-4 אומנם מעט גבוה מכפי שנטען בתחילה, אך עדיין נמוך מה-CX-5 בלא פחות מ-14 ס"מ! מדובר בנתון גובה נמוך מאוד ביחס לרכב פנאי, ולא שונה בהרבה מהמקובל במכוניות משפחתיות.
מרווח הגחון נע בין 19.1 ס"מ ל-19.7 ס"מ – כשני ס"מ נמוך יותר מה-CX-5; הנתון הנמוך יותר שייך לגרסאת ה-2.5 ליטר, המצוידות במערכת הבלימה הרגנרטיבית (i-ELOOP).
מאזדה CX-4 הוצג רשמית – ולא יגיע לישראל
צילום: מנהל
מתחת למכסה המנוע המקומר שוכנים מנועי מאזדה המוכרים, מסדרת הסקאיי-אקטיב – אחד בנפח 2.0 ליטר והשני בנפח 2.5 ליטר. נתוני ההספק והמומנט לא נמסרו, אולם ב-CX-5 מנועים אלו מספקים 165 כ"ס ו-192 כ"ס בהתאמה, וכנראה שגם ב-CX-4 הם יפיקו הספק דומה. צריכת הדלק, לפחות על פי הנתונים הרשמיים, עומדת על 15.9 ק"מ לליטר בגרסת ה-2.0 ליטר האוטומטית (לעומת 15.6 ק"מ לליטר ב-CX-5 מקביל) ו-13.8 ק"מ לליטר בגרסת ה-2.5 ליטר האוטומטית (14.2 ק"מ לליטר), המצוידת בהנעה כפולה.
כאמור, אלינו הדגם לא צפוי להגיע – מאחר והוא מיועד, לפחות בשלב זה, לשוק הסיני בלבד.
מאזדה CX-4 הוצג רשמית – ולא יגיע לישראל
צילום: מנהל