לאורך השנים המפגשים עם קארים חביב, ראש מחלקת העיצוב בב.מ.וו, היו תמיד מרתקים. על אספרסו ארוך קל להיסחף עם המעצב הלבנוני-קנדי לשיחות עמוקות ופילוסופיות. חביב אינו פוחד להתעמק ולהציע זוויות ראייה שונות, וכאשר הוא מדבר בעדינות ממגנטת וצנועה, ניתן לשכוח שעל כתפיו מונחת משימה לא פשוטה – השקת קו עיצובי חדש לב.מ.וו.

"הרמז הראשון לשינוי היא הויז'ן פיוצ'ר לקשרי, מכונית התצוגה שחשפנו בסין. לדעתי חשוב שנשנה את העיצוב, כי אנחנו משנים את הטכנולוגיה וצריך להראות זאת.

"הדבר הראשון שנשנה קשור לשילוב החומרים. ראית את זה ב-i8 וב-i3, בהן נתנו הצהרה שונה עם חומרים חדשים. ב.מ.וו תעבוד עם שילוב בין מתכת רגילה, סיבי פחם ואלומיניום, ואנחנו לומדים איך לעשות זאת נכון למותג. ה-3 וה-7 הבאות לא תהיינה בנויות מסיבי פחם במלואן, אבל הן ישתמשו בזה ואנחנו לומדים איך לבטא זאת.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

הדבר השני שמשפיע עלינו הוא הנהיגה האוטומטית. זה מביא יותר חיישנים ואנחנו חושבים האם להסתירם או להבליט אותם. המערכות האלה עולות הרבה ואולי לקוחות ירצו להראותן. כמעצבים זו הזדמנות ליצור משהו חדש".

האם זה לא מפריע לאסתטיקה המושלמת?
"יש ימים שלא ויש ימים שזו בעיה גדולה. זו הזדמנות ליצור משהו חדש, וזה ייקח אותנו למקומות שאיננו מכירים. כמו בהרבה מקרים. אנחנו מקבלים בעיה ומנסים למצוא פתרון".

אתה מדבר כאילו הקו החדש עוד לא גובש...
"יש לנו הרבה רעיונות אבל זה לא נגמר. עבורנו זה לא נגמר עד שהמכונית נמצאת על הכביש. כרגע זה הזמן להתנסות ויש עדיין שאלות".

ראיון עם ראש מחלקת העיצוב בב.מ.וו
צילום: מנהל

נראה את מלוא השינוי ב-7 הבאה?
"תראו הרבה דברים ב-7 הבאה, אבל היום הזמנים הם כאלה שאינך עושה צעד ועוצר לכמה שנים. הכל זז מהר וגם אנחנו נתקדם במהירות".

האם ראינו רמזים נוספים?
"ההצהרה הברורה היא הויז'ן פיוצ'ר, אבל יש דברים ב-i שנתנו השראה ויגיעו לכלים אחרים. מה שברור הוא שנשתדל לשמור על הבדל מהותי בין הדגמים שונים".

מהם עמודי התווך של ב.מ.וו שעליהן צריך לשמור במעבר?
"זה נחלק לדברים מטפוריים ופרטים אמיתיים. בצד המטפורי המשימה היא לשמור על תחושת "מכונת הנהיגה המוחלטת" בכל צורה. וגם אם מדברים על עזרי נהיגה, זה כדי להוסיף הנאה. הדבר השני הוא הפרופורציות. באקטיב-טורר הגדרנו מחדש הרבה דברים, ועדיין תזהה את הפרופורציות של ב.מ.וו, למרות שאין חרטום ארוך שמקושר להנעה אחורית, ובדגם הזה אנחנו נעזרים בגלגלים ובמיקומם ונשמור על כך. וישנם הפרטים הקטנים כמו הכליות, ה"קינק" בשמשה האחורית ושני הפנסים העגולים".

עד כמה מקשה המבחר הגדול על העבודה?
"כשהתחלתי עשינו הרבה פחות דגמים, והיום החבר'ה הצעירים עושים בזריזות דברים רבים. זה אתגר והזדמנות. אם נסתכל על ה-GT, למשל, הרי זו מכונית שלא היינו עושים בעידן הסדאן-בלבד. זה כאילו שיש היום קנבס שונה, שנותן אפשרות לציור אחר בכל פעם.

"חשוב שכל דבר שאנו עושים יראה ב.מ.וו, אבל מצד שני אנחנו בונים הרבה דגמים וחשוב שכל לקוח ירגיש שקיבל משהו מיוחד. ולכן צריך שכל מכונית תקבל אופי משלה. אני חושב שבעתיד נגדיל את הפער, ולכל דגם יהיה אופי מובהק יותר".

ראיון עם ראש מחלקת העיצוב בב.מ.וו
צילום: מנהל

כולם מדברים על נהיגה אוטומטית. האם זה לא יוריד עניין במכוניות?
"זה אולי האתגר הגדול שלנו. כמעצב אני מצפה לכך, כי אנחנו לומדים להתמודד עם זה. כשאתה במכונית איננו יודעים כמה זמן אתה נהנה וכמה אתה ממתין לרגע בו תהנה. במכוניות האלה תנהג רק בזמן שאתה נהנה, ואז תקבל את האיכות מתי שבאמת תשתמש בה.

"ויש לזה אספקט אחר. זה אולי לא לב הערכים עליהם מושתתת ב.מ.וו, אבל זה מקל על החיים. וב.מ.וו זה גם קלות, לקשרי ופרמיום".

עד כמה זה קרוב לדעתך?
"הבעיה כרגע הם החוקים והפסיכולוגיה אבל זה מאוד קרוב".

היכן התחרות לב.מ.וו בעיצוב?
"אין כמעט עיצוב רע היום, וזה הדבר המעניין. פולקסווגן וקיה מעצבים לתחום המסה ועדיין נראים יפה. אצלנו זה צריך לייצג משהו חזק ואמוציונאלי יותר".

ראיון עם ראש מחלקת העיצוב בב.מ.וו
צילום: מנהל

השקתם לאחרונה את ה-X6 החדש. איך אתה מסתכל עליו?
"האתגר הגדול היה לבנות המשך לאייקון. המקור הביא משהו חדש שהיה מקטב – אבל גם יצר שדרה חדשה לתחום הפנאי. בדור הזה ניסינו ליצור משהו בוגר יותר. המשטחים עשויים טוב יותר, עם משחקי אור וצל. ניסינו לשחק עם המשטחים סביב הגלגלים ולא בקווים אורכיים והרכב יותר שרירי שם. זה כמו שחקן הוקי שנראה גדול אבל שרירי ומוצק. מאידך, ל-X6 יש היום מקום ברור אז יכולנו להכניס יותר אלגנטיות. SUV מכל הסוגים הם כאן והם יישארו. אבל צריך תמיד להציע ללקוח אפשרות להשתנות".