החטיבה המסחרית של קבוצת פולקסווגן בארץ עתידה להחליף שניים מתוך שלושת הדגמים שלה לקראת הרבע האחרון של 2015. בשעה שהמסחרית הגדולה, קרפטר, כבר זכתה לחידוש דגם ב-2014, שני הדגמים האחרים – המסחרית הבינונית טרנספורטר והקטנה קאדי – יוחלפו בדגמים חדשים לקראת ספטמבר 2015.

דור המשך
פולקסווגן כבר חשפה בתערוכות פאריז והאנובר האחרונות קדימון לדור השישי של הטרנספורטר, המכונה כמובן "T6", בדמות מכונית התצוגה טריסטאר (בתמונה הראשית); ובעניין זה: הדגם הראשון של טרנספורטר, T1, הוצג ב-1950. דגם התצוגה הפגין את החרטום החדש של הטרנספורטר העתידי, המשתלב עם העיצוב המחודד הנוכחי של פולקסווגן. גם סביבת הנהג ברכב התצוגה קרובה-עד-זהה לזאת שתהיה בדגם לייצור, והיא משלבת מופע מכובד ואותם קווים מחודדים.
פולקסווגן תחדש את חטיבת המסחריות
צילום: מנהל
הטרנספורטר T1 (משמאל) לצד ה-T5 (מימין). מחכים לדור הבא

רכב התצוגה, במבנה של טנדר, התאפיין בבסיס גלגלים מקוצר ובמרווח גחון גדול למדי. בפולקסווגן לא פסלו אפשרות שגרסת שטח כזו תיוצר בעתיד ותשתלב בין שפע המרכבים והגרסאות בהם יוצע הרכב. לרכב התצוגה מנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל שמייצר 210 כ"ס והוא משודך להנעה כפולה ותיבת DSG עם שבעה הילוכים. נראה שלדגם הסדרתי יהיו בהיצע מנועי דיזל חזקים יותר.
למרות שהעיצוב יוצר רושם כי הדגם החדש רחב מקודמו, נראה כי הבסיס הוא כמו של הדגם הפורש והממדים קרובים מאוד, אם לא זהים. טרנספורטר החדש יצויד במערכות בטיחות, מידע ושליטה כמו אלה שהוצגו בפאסאט החדשה. יש להניח שפולקסווגן תיצור עם T6 הפרדה גדולה מאשר בעבר בין גרסאות הנוסעים, שחלקן מהודרות מאוד, ובין כלי העבודה.

נושא ציוד
מעט מאוחר יותר תוצג המסחרית הקטנה, קאדי, שתשלב המשך וחידוש. הדגם הנוכחי הוצג ב-2003, התבסס על רצפת גולף והיווה אז שינוי גדול לעומת קודמו, שהתבסס על פולו. בדגם החדש יישמרו הממדים והפרופורציות של הדגם הנוכחי, העיצוב יעודכן, ואילו הרצפה תשלב רכיבים מפלטפורמת MQB המודרנית (גולף החדשה) עם חלקים מהבסיס העכשווי. בתחום המנועים יירשם שדרוג דרך אימוץ היחידות העדכניות של פולקסווגן.
פולקסווגן תחדש את חטיבת המסחריות
צילום: מנהל
גם הקאדי בדרך להחלפה