פורד הציגה את הדור החמישי של הטרנזיט הנוכחי עוד ב-2013, אבל הדגם הגיע לכביש רק השנה. טרנזיט, המסחרית הגדולה הוותיקה ביותר כיום (מאז 1965), היא גם הדגם היחיד מסוגו המיוצר על-ידי יצרן אחד בלבד, ללא שותפים בשיווק. הצגת הדגם החדש, כמקובל בבראנז'ה המקצועית מזה יותר מעשור וחצי, הייתה בהקשר של כניסתו לתוקף של תקן יורו חדש. הדגם קיבל כמובן גם עיצוב חדש, ומכיוון שמדובר בפורד העכשווית, זכתה גם המסחרית המגודלת הזאת לשבכה בהשראת אסטון מרטין.

הדגם החדש משווק בישראל, והוא מוצע כאן עם מנוע 2.2 ליטר. המנוע מייצר 125 כ"ס ו-35.7 קג"מ או 155 כ"ס ו-39.3 קג"מ, לפי גרסת המשקל. התיבה היא ידנית, עם 6 הילוכים.
כרגיל בז'אנר הזה, מדובר בדגם אחד עם מספר לא קטן של דגמי משנה ושפע עצום של גרסאות. בישראל מוצע הטרנזיט בשלב זה כוואן בלבד, עם שני בסיסי גלגלים, בשלושה אורכים ובשני גבהים. נפח ההטענה הכולל הוא 11, 12.4 או 15.1 מ"ק, והמשקל הכולל הוא 3.55 טון או 4.7 טון. גרסאות קומבי להולכת 16 נוסעים תגענה לישראל בתחילת 2015.

האחריות היא ל-3 שנים או 300,000 ק"מ (הקודמת מבין שתיהן) ולרוכש מובטח מערך שירות ייעודי. המחירים נעים בין 210,000 ל-222,000 שקל (לא כולל מע"מ).
צילום: מנהל