במשחק אסוציאציות, העיר בולוניה תזכיר לרוב תושבי הביצה שלנו את מכבי תל-אביב, שכן בולוניה הייתה יריבה מרה וקשה, ואולי את רוטב הבולונז המפורסם. אצל קומץ רוכבי הדו-גלגלי לעומת זאת היא תיקשר מיד כמקום מושבה של דוקאטי. עכשיו, יוצאים מבולוניה צמד דגמים חדשים שמגיעים ארצה, האחד הוא המונסטר החדש והשני הינו הדיאבל המחודש.
צילום: מנהל
דוקאטי מונסטר 1200S, מעכשיו גם בישראל

ליגל אופנועים, יבואנית דוקאטי בישראל, החלה בשיווק המונסטר החדש. לפני 21 שנים החל ייצור המונסטר הראשון, שבזכותו הצליחה דוקאטי לשרוד. מאז נמכרו כמעט 300 אלף מונסטרים, לכן חשיבותו ליצרנית האיטלקייה גבוהה במיוחד. המונסטר החדש ממשיך את קו העיצוב של הדור המוחלף וישווק כרגע בשני דגמים, מונסטר 1200 ומונסטר 1200S, שניהם משתמשים באותה יחידת כוח חדשה בנפח 1.2 ליטר בעלת טכנולוגיית הטסטסטרטה 11° DS, אך ישנו הבדל של 10 כ"ס בהספק לטובת דגם ה-S. ההספק המרבי (135 כ"ס ו-145 כ"ס בגרסת ה-S) מגיע ב-8,750 סיבובי מנוע, והמומנט המרבי (12 קג"מ ו-12.7 בגרסת ה-S) מגיע ב-7,250 סיבובי מנוע.
מפלצת? בהחלט!
מה עוד? מרווח טיפולים רק כל 30 אלף קילומטרים, מצערת אלקטרונית, שלושה מצבי רכיבה (תיור, עירוני וספורט), רוחב החישוק האחורי גדל בחצי אינץ' וכרגע עומד על 6 אינץ' מכובדים, וישנה אפשרות בחירה בין גובה מושב של 810 מילימטר, 785 מילימטר ו-745 מילימטר (למי שלא צפוי לו עתיד ככדורסלן). המחיר: מתחיל מ-119 אלף שקלים לגרסה הבסיסית ועד 149 אלף שקלים לגרסת ה-S.
הדיאבל המחודש משתמש באותה יחידת הכוח החדשה שיש במונסטר, הנפח הוא 1.2 ליטר עם טכנולוגיית הטסטסטרטה 11° DS, אך בניגוד למונסטר כאן ישנם כבר 162 סוסים (שמגיעים ב-9,250 סיבובי מנוע). משקל הדיאבל המחודש עומד על 205 קילוגרמים וכמו לפני מתיחת הפנים, גם כאן תמצאו בורר מצבי רכיבה עם שלוש אפשרויות (כמו שמוצע כרגע במונסטר החדש). הדגם המחודש ייהנה ממערכת פליטה חדשה ואף מתאורת לד.
צילום: מנהל
גם הדיאבל יגיע עם המנוע החדש ויהנה ממרווח טיפולים נוח יותר
כמו במונסטר גם כאן הוארכו זמני הטיפולים, וטיפול שמנים יבוצע כל 15 אלף קילומטרים (12 בעבר) וטיפול גדול כל 30 אלף קילומטרים (24 בעבר). מחיר הדיאבל מתחיל ב-161 אלף שקלים לדגם הבסיסי, ואילו גרסת הקרבון תגרום לכם להיפרד מעוד 35 אלף שקלים.
דוקאטי דיאבל המחודש. אל תקרא לו קרוזר