כפי שסיפרנו לכם בתחילת השבוע, קיה הביאה אל תערוכת ניו יורק את המיניוואן הגדול שלה, הסדונה. למה זה חשוב לנו? סדונה זה שמו האמריקני של קיה קרניבל, המיניוואן הגדול שכולנו מכירים. כבר עכשיו נספר לכם כי הקרניבל החדש יגיע אלינו בהמשך השנה.
הדור החדש מציג עיצוב פשוט, אך אלגנטי ויפה. אין שטיקים ופריטי עיצוב זולים, אלא עיצוב חלק, זוויתי במעט ואף דינאמי. הסבכה הקדמית המוכרת נמצאת גם כאן, ויחידות התאורה הקדמיות, בעלות תאורת לד, מתמזגות אליה. בחלקו הנמוך של הפגוש הקדמי תמצאו עיצוב הדומה לסבכה הקדמית, וצמד פנסי ערפל עגולים. מהצד, המיניוואן נראה פשוט יותר, אך קו החלונות העולה מעלה בחלקו האחורי אל עבר הספוילר הקטן הופך את העיצוב הנקי והפשוט אל משהו בעל פרופורציות דינאמיות. מאחור הכול רגוע יותר, ודיפיוזר אחורי "כאילו" תוחם את הפגוש מאחור.
קיה קרניבל – חשיפה רשמית
צילום: מנהל
הסדונה של האמריקאים זו הקרניבל שלנו
תא הנוסעים מיישר קו עם המודרניזציה, אבל זה לא קשה, שכן הדגם הקודם הגיח לפני שמונה שנים. הרבה זמן במונחי רכב. חישוק ההגה בעל שלוש הצלעות נראה כאילו נלקח ממכונית ספורטיבית ולא ממיניוואן. לוח המחוונים נאה עד מאוד, עם צמד שעונים בפינות וצג מידע גדול במרכז. צג גדול עוד יותר נמצא במרכז הקונסולה המרכזית בדשבורד. תא הנוסעים יהיה בעל שני צבעים, בהיר יותר בחלקו העליון. תהיינה אפשרות בחירה בין שבעה לשמונה מושבים, ובסיס הגלגלים צמח מעט, כך שהמרווח לנוסעים השתפר.
קיה קרניבל – חשיפה רשמית
צילום: מנהל
הקרניבל החדשה עם עיצוב חלק וזוויתי
יחידת הכוח, כמו שסיפרנו בעבר, תהיה בנפח 3.3 ליטר, מנוע אטמוספרי, עם 276 כ"ס. תיבת ההילוכים תהיה אוטומטית בת שישה יחסי העברה, ותעביר את הכוח אל צמד הגלגלים הקדמיים. בעתיד אולי ייכנסו גם מנועים לוגמי סולר אל תא המנוע. נתוני ביצועים רשמיים עדיין לא נמסרו.

קיה קרניבל החדש, סדונה אם תרצו, יושק כבר בחודשים הקרובים, וצפוי להגיע אלינו, לארץ הקודש, כבר לקראת סוף השנה. כמובן שאין עדיין תאריך מדויק, ומוקדם לקבוע תג מחיר.