איףףף, סוף כל סוף יצאתי מהצומת הפקוק של העיר, אני עם הפנים לאיילון דרום, באיחור אופנתי לכיוון תל אביב. ב-08:30 קבוצת עיתונאים נפגשת בבית שברולט על המסגר, לטובת יום נהיגות בדגמי שברולט: סוניק RS, קרוז, אורלנדו, טראקס ומאליבו החדשה, רובם ככולם עם מנועים מוגדשים, מה שנקרא – שברולט עוברת לטורבו.
 
 
הפרסום ברדיו עובד, כך אומרים. אבל החבר'ה ב-UMI הגדילו ראש ותקציב, והחליטו לכבוש כל מדיה אפשרית בחודש-חודשיים האחרונים. כך יוצא שבזמן שרצים לי מול העיניים שלטי חוצות של אורלנדו טורבו ב-999 שקלים בצידי הדרך, המבצע של סוניק מתנגן באוזניי בתחנות הרדיו, ועיתון יומי עף לי על השמשה עם המבצע האחרון על הקרוז, וניתן להניח שאילו הייתה לי LCD קטנה בגב מושב הנהג, הייתה מוקרנת הפרסומת ההיא עם אותו הסלוגן. טוב, עכשיו קצת הגזמתי.
 
שברולט גודשת - סיכום יום נהיגות
צילום: רונן טופלברג, מערכת אוטו 
הפרסום עובד, עכשיו נראה מה עם המכוניות
 
עובדתית, הרבה כסף נשפך, ונראה שלא לחינם. הפרסום המאסיבי עבד ועובד, רכבי שברולט נרכשים הרבה יותר מאז עליית הקמפיין, והמגמה כך צופים, חיובית מאד. רק בחודש מרץ האחרון דווח על עליה של 104 אחוז במכירות. ועוד נתון כדי לסבר את האוזן, בשנה שעברה מכרו שברולט 600 רכבי מאליבו כל השנה, וב-2014, בחודשיים בלבד צפי המכירה כבר מגיע ל-321 מכוניות.
 
נתון מרשים שיש לקחת בערבון, מאחר וב-2013 הייתה מתיחת פנים קטנטנה למאליבו, אחריה פסק הייבוא לחלוטין לכחצי שנה (נוצר מצב שלא היו כלל רכבי מאליבו למכירה, לקראת מתיחת הפנים הגדולה).
 
שברולט גודשת - סיכום יום נהיגות
צילום: רונן טופלברג, מערכת אוטו 
נרשמה היעדרות של הטראוורס, הספארק והסילברדו
 
שברולט לקחו את הזמן ובאיחור של שנתיים הטמיעו בצי רכביהם מנועי טורבו שהנהג הישראלי לומד לאהוב ולהעריך. מעבר מתבקש לדבריהם, המתרחש בתוך תקופה חיובית מאד בשוק הרכב הישראלי בכלל – בשנה אחת נמכרות בארץ בערך 220 אלף מכוניות, וזה גם הצפי ל-2014.
 
השינויים הגדולים בשוק קורים בתוך ובין הקטגוריות: שוק המיני והסופר מיני גדל, ועוד יפתיע לטובה ב-2014, מכוניות הסדאן במגמת ירידה, וקטגוריית המנהלים במגמת היעלמות. לא זמן טוב להשיק רכב מנהלים, הא? אבל בשברולט משדרים "עסקים כרגיל", ואולי אין באמת סיבה לדאגה כשמחזיקים היצע של 12 מכוניות ו-50 דגמים מינוס פלוס.
 
שברולט גודשת - סיכום יום נהיגות
צילום: רונן טופלברג, מערכת אוטו 
אלי שאולי שלנו לא מפסיק לעבוד גם בהפסקת צהריים
 
הגעתי. לכל אחד מאיתנו הוצמד איש צוות מטעם החברה שישטח בפנינו אינפורמציה חשובה וחשובה פחות, בזמן שאנחנו נוהגים ומנסים לקבל רושם קל על הרכב שבאמתחתנו. יצאתי עם הטראקס טורבו, שמצאה חן בעיני גם בגרסתה האטמוספרית – 1.8 ליטר, ועכשיו קיבלה בוסט קל בביצועים בגרסתה המוגדשת. עברתי לקרוז טורבו שזכורה לי שנים אחורה כמפנקת ומאובזרת אך הביצועים היו ממנה והלאה, וכעת מרגישה טוב יותר ומאיצה לשביעות רצוני. רק ההגה ה"מנותק" מעט העיב על הרושם הטוב.
 
שברולט גודשת - סיכום יום נהיגות
צילום: רונן טופלברג, מערכת אוטו 
קרוז. רונן טופלברג מספק לי עוד תמונת קאבר
 
המאליבו הגיעה אלי באמצע היום, בצפון הארץ – גבעת הרקפות. המראה שלה אחרי מתיחת הפנים חייתי יותר וגריאטרי פחות, עם ישבן שמזכיר לי קצת ב.מ.וו ופרונט שאוהבים לכנות "קאמרו סטייל". אני פחות רואה את הקאמרו שבה, ופחות מתרשמת מהשינוי הקוסמטי.
 
"החבילה השלמה טובה" מול המתחרות, משפט ששמעתי לא מעט מחברי ליום הכיף/נהיגות. היא גדולה (5 מ' כמעט) ומרווחת, חזקה (המנוע החזק בקטגוריה – 259 כ"ס, 0 ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות), ומאובזרת (10 כריות אוויר, גיאנט 18 אינץ', פנסי לד, 2 תאים לסמארטפון), וכל זה ב-175 אלף שקלים.
 
שברולט גודשת - סיכום יום נהיגות
צילום: רונן טופלברג, מערכת אוטו 
שברולט מאליבו. נראית פחות גריאטרית
 
נכון, חבילה טובה סך הכל, רק לא ברור יחסית למי ולמה. הבעיה כאן נעוצה בעיקר במתחרות – או בעובדה שאין כמעט כאלה, מלבד סקודה סופרב, מאזדה 6, ופורד מונדיאו – היצע דל ובחירה מאד מצומצמת. קטגוריה על סף היעלמות, כבר אמרתי?
 
האורלנדו טורבו היה הרביעי בתור, השימושיות שלו הייתה ונותרה טובה (7 מושבים, 3 שורות, אפשרויות קיפול, אוורור, ואחסון מגוונות), והמחיר – תחרותי. אך מהנסיעה הקצרה בו, לא יכולתי שלא להתגעגע לביצועי המנוע של גרסת הדיזל 2.0 ליטר (163 כ"ס). לשמחתי ולטובתנו, הוא קיים עדיין בהיצע, וכדאי לשקול אותו בחיוב מול גרסת הטורבו.
 
עם הסוניק קינחתי אחרי ארוחת הצהריים. הייתה זו הסופר-מיני השובבה והזריזה שנשאה אותי ועוד שני אנשי שברולט למרכז הארץ. בחברה מתגאים בה: "אין לה מתחרות" אומרים. ואולי זה לא רחוק מן האמת, אם במחיר הנמוך מ-110,000 שקלים, משפחות של 3-4 נפשות יראו בסוניק הסמי-ספורטיבית הזו אופציה לגיטימית. היא רלוונטית לשני קהלים רחבים מאד, כי גם כרכב לצעירים היא מכונית סופרמיני לא רעה בכלל.  
 
שברולט גודשת - סיכום יום נהיגות
צילום: רונן טופלברג, מערכת אוטו 
עוצרים ומקשקשים, בדרך להחלפה שלישית
 
מהיום הזה יצאו כמה בשורות: עד היום UMI התגאתה במחיר ובבטיחות של רכביה, וכעת, אחרי כברת דרך ושינוי תפיסה, מרשה לעצמה להתגאות גם במנועים שלה. מנועי ה-1.6 וה-1.8 ליטר בדרך החוצה, המגמה היא לעבור לחלוטין למנועי טורבו, והקרוז ראשונה לעבור על כל דגמיה, ל-1.4 ליטר טורבו. קשה היה להתעלם מגאוות היחידה שהפגינו אנשי UMI ישראל. הם גאים להיות חלק ממותג גלובאלי, שמוכר 5 מיליון מכוניות בשנה בעולם, ומקבלים רוח גבית חזקה ותומך כל כך עם הקמפיין הזה ובכלל.
 
החזון הוא להשלים את המשפחה הרחבה של שברולט בארץ עם עוד דגמים – השמועות מספרות על ייבוא הקאמרו ארצה (בתהליכים), וגם את הקורבט (לא בעתיד הקרוב בכלל). ובעיקר, להמשיך ולכבוש את לב הקהל הישראלי עם סדרת הטורבו החדשה, לכבוש את קטגוריית המשפחתיות עם הקרוז, ולהגדיל את גרף המכירות ב-40 אחוז השנה, לכיוון ה-12 אלף מכוניות. בסוף היום הזה, התחזית הזו נראית לא רחוקה בכלל.