מאז 1982, עת הוצגה ה-190, הפכה מכונית הסאלון הקטנה של מרצדס לאחת החשובות ביותר במבחר של יצרנית היוקרה הגרמני. למעשה בשנים האחרונות היא הפכה למכונית הנמכרת ביותר של מרצדס. וכעת מגיע הדור הרביעי של מרצדס C קלאס שצומח כמעט מכל כיוון כדי לתפוס מרחק מה-CLA ולחזק את נוכחות מרצדס בפלח החשוב הזה. ההבטחה הגדולה שלו היא צעד גדול לכיוון יוקרתי וטכנולוגי מבעבר.
 
 
 
מראה יוקרתי
ועל ההבטחה הזו מצהירה ה-C כבר בחניית שדה התעופה של מרסיי בדרום צרפת, כאשר המראה מתכתב בברור עם ספינת הדגל רבת ההילה של מרצדס – ה-S קלאס החדשה. לאורך ההיסטוריה ה-C תמיד אהבה להציג קשר במראה לאחות הבכירה, ונראה שהפעם המהלך בולט מבעבר.
 
מרצדס C קלאס החדשה: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
המראה מתכתב בברור עם ה-S קלאס
 
אבל יש בעיצוב הזה הרבה יותר מסתם מחווה. למעשה ה-C היא מסוג המכונית שכמעט בכל מבט מגלים בהן עוד חלק נאה ופרט מעניין. זה מתחיל בפרופורציות המיוחדות עם חרטום מאוד ארוך ואחוריים קצרים שבאים להדגיש את העובדה שמדובר במכונית עם הנעה אחורית. משם זה ממשיך לקווי הדופן המפוסלים. זה מסתיים בחזית שמציעה בחירה בין מראה ספורטיבי ואגרסיבי יותר לקלאסי עם שבכה בעלת תריסים שנפתחים ונסגרים בהתאם לצרכים האוירודינאמיים (השבכה הספורטיבית נאה בהרבה לטעמי). לכל אלה מצטרפים פרטים קטנים כמו קווי תאורת הלד בחזית, והדיפיוזר המעוטר שמתחת לפגוש האחורי.

פנים טכנולוגי
במרצדס גאים בכך שה-C משתמשת במערכות טכנולוגיות שהוצגו ב-S. אבל מעבר לשפע מערכות הבטיחות המתקדמות שיודעות לשמור על כיוון הרכב והמרחק מהכלי שלפניו, ה-C החדשה מתגאה במתלה קדמי רב-חיבורי חדש, אפשרות שילוב קפיצי אוויר (הראשונה בקטגוריה), ושימוש נרחב באלומיניום (כמעט 50 אחוזים מהמרכב) שהביא להפחתה במשקל.
 
 
מרצדס C קלאס החדשה: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל 
ה-C היא מסוג המכוניות שכמעט בכל מבט מגלים בהן עוד חלק נאה ופרט מעניין
 
סביבת הנהג חולקת פרטים רבים עם המבחר של מרצדס – החל במסך ה"אייפד" הגדול שפגשנו ב-A ועד בורר ההילוכים שעל מוט ההגה, ותפעול מערך המולטימדיה המשופר שכולל אפשרות (מיותרת?) ל"כתיבה עם האצבע". ויש כמובן תצוגה עילית נעימה למראה.

אבל אלו לא רק המערכות, אלא החומרים, הגוונים ופרטים כמו כיסויי הרמקולים המיוחדים, או דיפון האלומיניום המוברש, שתורמים לתחושה העשירה. ה-C מצהירה שאם פעם היו מכוניות אלה כרטיס כניסה למועדון היוקרה, במציאות החדשה הם במקום טוב באמצע המבחר וחייבות לכן להרגיש יוקרתיות יותר מבעבר.
 
תנוחת הנהיגה אינה גבוהה והגג מרגיש קרוב יחסית. גם מאחור המרחב לראש אינו מרשים (כנראה בגלל הגג הפנוראמי) אבל האווירה מאוד נעימה.
 
 
מרצדס C קלאס החדשה: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל 
 סביבת הנהג חולקת פרטים רבים עם המבחר של מרצדס
 
בתנועה
סיבוב מפתח מעיר את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו ( 211 כ"ס) ששוכן בגרסת ה-250 שתגיע גם אלינו. על הנייר ברור שמדובר במכונית מאוד חזקה עם 250 קמ"ש מרביים והאצה למאה ב-6.6 שניות. ואכן, רגע אחרי שחטיבת הכוח מתעוררת לחיים באופן מעודן, לחיצה ראשונה על המצערת זוכה לתגובה מאוד זריזה.
 
זה אמנם רק מנוע 4 צילינדרים אבל הכוח פשוט נמצא שם כל הזמן. האצות, עקיפות וכו' נותנות תחושה של הרבה יכולת, וזה משתלב היטב עם פעולת התיבה הנעימה לרוב, ותפעול ידני נוח מההגה. רוצים קצת יותר דרמה? עברו למצב ספורט אשר משנה את מאפייני ההיגוי, המתלים, המנוע והתיבה. ובדומה לאודי גם כאן יש מצב אינדיבידואלי שמאפשר לנהג לבחור בהתאמה האישית שלו.
 
 
מרצדס C קלאס החדשה: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל 
אלינו היא מגיעה בשלב זה עם שני מנועים
 
בפניות
מרצדס מדברים על הגדלת "טביעת הרגל" והורדת מרכז הכובד ואכן היכולת הדינאמית של ה-C גבוהה בברור. האחיזה מצוינת, וקשה מאוד לאתגר את בקרת היציבות על כבישים נורמאליים. יכולת שינוי הכיוון טובה, ולהגה פעולה ומשקל נכונים. התוצאה הכללית שהיא שה-C נעה באופן מאוד מדוד, מגובש וזורם בכל מצב. אם חסר משהו זה קצת יותר שובבות, ותקשור. אבל ברור שיכולת מכללי השלדה מעולה ושהיא יכולה לעמוד בהספקים חזקים בהרבה.
 
מרשימה לא פחות הייתה נוחות הנסיעה על הכבישים הצרפתיים בייחוד בהתחשב במידות החישוקים. את החבילה משלימה רמת עידון גבוהה מכל הכיוונים.
 
 
מרצדס C קלאס החדשה: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל 
 
היכולת הדינאמית של ה-C גבוהה
 
 
 
סיכום
מרצדס C קלאס החדשה התקדמה צעד ברור קדימה, במראה, ביומרות ובתחושות היוקרתיות, ועדיין יודעת לשמור על הזווית והאופי המותגי שלה. ככזו, היא לא עוד אחת שמנסה לחקות את סדרה 3 של ב.מ.וו, אלא בוחרת בניחוח מאוד יוקרתי. מעניין אם החבילה שרקמה השלוחה המקומי של מרצדס נכונה בהתחשב בשפע האפשרויות שמציעה המכונית, והאם, למרות המחיר, היא תהיה תחרותית דיה.