יצרנית המכוניות הקטנה 'אראש' הוקמה בשנת 2006 בקיימברידג', בריטניה. מדובר ביצרנית המעסיקה 24 עובדים בלבד, שהציגה את המכונית הראשונה שלה בשנת 2008 – אראש AF10. באראש הזכירו מתחרות כמו למבורגיני, פרארי ונובל הבריטית, והבטיחו רמת ביצועים דומה במחיר אטרקטיבי יותר.

אבל הבטחות לחוד ומציאות לחוד – ה-AF10 הוצעה למכירה בעבור לא פחות מ-320 אלף ליש"ט, זאת לעומת 200 אלף ליש"ט שנדרשו עבור נובל M600 או 220 אלף ליש"ט שנדרשו עבור למבורגיני מורצ'יאלגו בשנים ההן.
צילום: מנהל
מכונית חדשה לאראש - AF8

בכל מקרה, באראש החליטו שהגיע הזמן להציג מכונית חדשה, אך הפעם כזו שתהיה פשוטה יותר, ושמחירה יהיה רק כחצי ממחיר ה-AF10. שמה של המכונית החדשה הוא אראש AF8, ומחירה נקבע על 165 אלף יורו "בלבד". למרות המחיר הנמוך, מבחינת נתונים יבשים ה-AF8 נמצאת קצת מאחורי הנובל M600, אך הפעם, יתרון המחיר יהיה לאראש החדשה.

אראש ממשיכה להשתמש במנוע מבית ג'נרל מוטורס, מנוע שנלקח היישר ממכונית הספורט של שברולט – הקורבט. זהו מנוע ה-V8 בנפח 7.0 ליטר ששירת את הקורבט Z06 היוצאת, רק שכאן (בזכות מערכות יניקה ופליטה משודרגות) ההספק עומד על 550 כ"ס (512 כ"ס בקורבט) אל יחידת הכוח הזו משודכת תיבת הילוכים ידנית בת שישה יחסי העברה, שמעבירה את הכוח אל צמד הגלגלים האחוריים.
צילום: מנהל
ה-AF8 שוקלת 1,200 ק"ג בלבד

על האטת ה-AF8, ששוקלת 1,200 קילוגרמים, מופקדים בלמים קדמיים בעלי 6 בוכנות ובקוטר 380 מילימטר, ומאחור בלמים בעלי 4 בוכנות וקוטר של 360 מילימטר. נתוני ביצועים רשמיים עדיין לא נמסרו, אך השמועות מדברות על תאוצה ל-100 קמ"ש בכ-3.5 שניות ומהירות מרבית גבוהה מ-320 קמ"ש.

המהדורה הראשונה של המכונית תיוצר ב-36 עותקים בלבד, וכולם יהיו צבועים בצהוב זורח כמו שניתן לראות מהתמונות המצורפות. המחיר, כאמור, יעמוד על 165 אלף לירות שטרלינג.
אראש? אנחנו נהגנו על נובל M600