פורד פוקוס, המשפחתית הקומפקטית של היצרנית, הגיעה לישראל בדורה השלישי בשנת 2011, וכמעט מיד הפכה לרבת מכר, בעיקר בקרב ציי הרכב (אך לא רק). למרות ההצלחה והקפיצה שעשתה ביחס לדור הקודם, המכונית לא הייתה חפה ממגרעות. מתיחת הפנים, כך טוענים בפורד, טיפלה ברוב הטענות שהיו ללקוחות החברה.

הפוקוס המחודשת מיישרת קו עם הפנים החדשות של פורד (כמו שראינה בפיאסטה ובמונדיאו החדשות), ומציגה שבכה קדמית אה-לה אסטון מרטין, עם פגוש קדמי נאה יותר בעל כונס אוויר תחתון, וצמד דמויי כונסים בצדדיו אשר מאכלסים למעשה את פנסי הערפל הזוויתיים. יחידות התאורה הקדמיים צרות יותר, ומקנות למשפחתית המחודשת מראה אלגנטי יותר. אך מלבד לחזית המכונית השינויים הנוספים הינם די מינוריים למראה, כאשר מאחור יחידות התאורה מעט צרות יותר ודלת תא המטען מעט שונה. גרסת הסטיישן השימושית זכתה לטיפול קוסמטי דומה, אך פורד טרם פרסמה מידע אודות גרסת הסדאן.
פורד פוקוס הוצגה לאחר מתיחת פנים
צילום: מנהל
פורד פוקוס טורר החדשה. עדכון קוסמטי משמעותי לחזית המכונית

תא הנוסעים שודרג לאין ערוך. הקונסולה המרכזית איבדה לא מעט מתגים, ומציגה מראה מסודר יותר, מה שלמעשה בא לענות על תלונות לעומס מיותר של כפתורים בקונסולה המרכזית. גם גלגל ההגה, שהיה עמוס גם הוא בכפתורים, חודש ועבר שדרוג בהנדסת האנוש, כך פורד. צג מגע חדש מאכלס את חלקה העליון של הקונסולה המרכזית, ודבר נוסף שבולט זה צמצום רוחב הקונסולה שבין המושבים הקדמיים לטובת מרווח רגליים משודרג, תוך הזזת בלם היד לאחור.
בתא המנוע של הפוקוס תמצאו יחידות כוח מגוונות, החל ממנוע בנפח ליטר אחד בלבד, מוגדש (מסדרת אקובוסט), עם הספק שנע בין 100 כ"ס ל-125 כ"ס (תלוי בגרסה), ועד ל-2.3 ליטר, מוגדש, עם כ-300 כ"ס שצפוי להופיע בגרסת ה-RS העתידית. לראשונה באירופה, מנוע בנפח 1.5 ליטר מוגדש (גם הוא מסדרת האקובוסט של פורד) יחליף את מנוע ה-1.6 טורבו המוכר, עם הספקים שינועו בין 150 כ"ס ל-180 כ"ס. מנועי האקובוסט ישודכו לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית (למעט ה-1.0 ליטר הבסיסי שיוצע עם תיבה ידנית בלבד).
פורד פוקוס הוצגה לאחר מתיחת פנים
צילום: מנהל
הפוקוס מחודשת זוכה למנוע אקובוסט חדש בנפח 1.5 ליטר
המנוע החשוב יותר לשוק שלנו, בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר (125 כ"ס), נותר ללא שינוי וישודך לתיבה אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים. אל היצע מנועי הדיזל מצטרף מנוע חדש בנפח 1.5 ליטר (מוגדש טורבו) שיגיע בהספקים שינועו בין 95 כ"ס ל-120 כ"ס. הוא ישודך לתיבת הילוכים ידנית, וכאופציה ניתן יהיה להזמין את הגרסה החזקה עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים. מעליו מתמקם מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר (150 כ"ס), שניתן להזמין עם תיבה ידנית או רובוטית כפולת מצמדים.
פורד תציג את מתיחת הפנים של הפוקוס בתערוכת הרכב בז'נבה הקרובה. אלינו פורד פוקוס המחודשת צפויה להגיע רק בשנה הבאה, ויהיה מעניין לראות אם זריקת המרץ שקיבלה תצליח לתת מענה למשפחתיות הצעירות ממנה שהצטרפו לתחרות.