ניסאן ישראל וחברת פז הודיעו על שיתוף פעולה, במסגרתו יוקמו עמדות טעינה מהירה של חברת ג'ינרג'י במספר תחנות דלק של פז. בשלב הראשון יוקמו 9 עמדות טעינה מהירה, הראשונה בהן כבר נחנכה במחלף הסירה בהרצליה.
 
 
 
התחנות הבאות יוקמו בבית קמה, שואבה, ובית ינאי, כאשר הרעיון המרכזי הוא לפרוש אותן במיקומים מרכזיים על צירי תנועה ראשיים. מדובר במהלך שיאפשר גמישות בתכנון הנסיעה של משתמשי הרכב החשמלי בישראל, ונועד להסיר חלק מהחששות של הרוכשים הפוטנציאליים הנוגעים לטווח הנסיעה.
 
ניסאן ופז יקימו עמדות לטעינה מהירה
צילום: אסף לב, יצרן 
ניסאן ליף בעמדת הטעינה המהירה
 
מדובר במהלך שנועד לעודד שימוש במכוניות חשמליות דוגמת הניסאן ליף, שעודכנה לאחרונה. במקרה של הליף, ניתן יהיה לטעון כשמונים אחוזים מאנרגיית המצברים תוך כ-20 דק' בלבד (לרוב אורכת טעינה כזו בין 20 ל-30 דק', זמן לקפה ושיחת טלפון). בניסאן ישראל מעריכים שעלות טעינה כזו תהיה בעלות של 15-20 שקלים.
 
 
הטעינה המהירה לא תהיה מוגבלת למכוניות החשמליות של ניסאן, וזו עשויה לשמש גם את הרנו זואי שאולי תעלה ארצה בעתיד. בנוסף, התחנות יוכלו לשמש גם מכוניות היברידיות נטענות (פלאג-אין) שיצוידו במנגנון טעינה מתאים.
 
 
נכון לעכשיו, המכונית היחידה שתהנה מהשירות תהא ניסאן ליף, הזוכה שלנו בתחרות "אוטו השנה" 2014. כזכור, הליף הוצגה לראשונה בשנת 2009, והגיעה אלינו בשנת 2013. טווח הנסיעה המוצהר עומד על 170 ק"מ (במבחנים שערכנו, הטווח הריאלי נע בין באזור 110 ק"מ) והאפשרות לטעינה מהירה היא צעד נוסף לעתיד ירוק בארץ.