בתום חקירה סמויה שנוהלה במשך מספר חודשים על-ידי חוקרי ימ"ר ממחוז חוף, בפיקודו של נצ"מ אלי אסייג, הותירה המשטרה לפרסום כי היום בבוקר נערכו מעצרים של חשודים בפרשת זיוף מסמכים וגניבת רכבי יוקרה ממדינות בחו"ל.

בשעות הבוקר המוקדמות פשטו מאות שוטרים על בתיהם של 20 מעורבים בפרשת זיוף מסמכים ומכירת כלי רכב הגנובים. המשטרה עצרה מספר מעורבים החשודים כי ניהלו רשת שעסקה בגניבת מכוניות יוקרה בחו"ל והברחתן לארץ. במסגרת המעצרים החרימה המשטרה מספר כלי רכב. החשודים נחקרים בשעות אלו במשרדי היחידה המרכזית של מחוז חוף וצפויים להישאר להארכת מעצר.
יד ראשונה – גנובה מאירופה
צילום: משטרת ישראל, יצרן
נעצרו מספר חשודים והוחרמו כלי רכב רבים
על-פי החשד, הרשת הישראלית פעלה במסווה של חברה לייבוא אישי של מכוניות מחו"ל. היא פעלה בשיתוף עם ארגון אירופאי שהיה אחרי על גניבת המכוניות ממספר מדינות ביבשת הישנה ועל טשטוש הזהות האמיתית שלהן. לאחר מכן המכוניות הוברחו לארץ, אז הושלם תהליך זיוף המסמכים ומתן זהות חדשה ו"חוקית" למכוניות. יחד עם חברי הרשת חשודים גם מספר עמילי מכס ועובד נמל למעורבות בפרשה על כך שסייעו בהעברת הרכבים את תהליך ההתאקלמות בארץ.

כאמור, מדובר בפעילות מאורגנת, שאינה חד-פעמית, ומרובת חברים – כ-20 חשודים שונים מעורבים בפרשה. המשטרה מספרת כי הרשת הישראלית עסקה בהברחת רכבי יוקרה שונים ממותגים מובילים בעולם. ואכן, בתמונות שסיפקה המשטרה (צולמו היום) ניתן לראות מספר רכבי ב.מ.וו, אך גם כלי רכב ועממיים יותר (ככל הנראה אלו כלי הרכב האישיים של החשודים).
יד ראשונה – גנובה מאירופה
צילום: משטרת ישראל, יצרן
המכוניות היו נגנבות באירופה ונשלחות לארץ
לטענת המשטרה, במהלך פעילות הרשת הוברחו לארץ לא פחות מעשר מכוניות יוקרה שונות. המשטרה מעריכה את השווי של כל אחת מהן בכחצי מיליון שקלים. המשמעות – היקף ההברחות נאמד בכחמישה מיליון שקלים.

בין אם מדובר ביבואניות הרכב שמנסות לתת מענה לחברות היבוא האישי או במקרים של זיוף ומרמה, השוק התחרותי והפתוח של היבוא האישי לא מפסיק לספק כותרות. לנו זכורים מקרים כמו ניסיון לייבא אבארט 500 טריביוט פרארי (בשווי של כ-400,000 שקלים) בתור פיאט 500 צנועה או המקרה המצער של פורד GT, ששכבה במשך שנים במגרשי המשטרה כחומר ראייתי (רשמו אותו כמוסטנג GT במסמכי היבוא). בכל מקרה, במידה ויהיו התפתחויות חדשות בנושא, אנחנו נשוב לעדכן.