השנה היא 1954, ובחור בשם ג'ורג' ליסטר מהעיר קיימברידג' שבאנגליה מחליט שהגיע הזמן מבחינתו להקים חברה למכוניות ספורט. המכונית הראשונה שהציג תחת שמו הייתה בעלת שלדת סולם, סרן אחורי דה-דין ובלמי תוף, וכמו רבים וטובים גם הוא לקח יחידת הנעה מהמדף.
מהמדף, זאת אומרת, מיצרן מוכר. אנחנו מדברים על אנגליה של שנות החמישים, ולכן המנוע ותיבת ההילוכים נלקחו מ-MG, כאשר המנוע שודרג בהספקו, ואילו תיבת ההילוכים נשארה מקורית לחלוטין. את הופעת הבכורה ביצעו באותה השנה, בתחרות גביע האימפריה הבריטית. הלקחים היו קלים להבנה: עוד כוח מנוע ועוד כוח בלימה. לכן, בהמשך נלקח מנוע בנפח שני ליטרים מחברת בריסטול ובלמי דיסק חדשים מצאו דרכם למכונית. התוצאות לא אחרו לבוא, כאשר בסילברסטון באותה השנה ליסטר סיימה שנייה בקטגוריה שלה, כשרק אסטון מרטין לפניה בשקלול קטגוריות.
ליסטר חוגגת 60
צילום: מנהל
ליסטר-יגואר. עם המנוע המיתולוגי של היצרנית הבריטית בנפח 3.8 ליטר

ב-1957 מבצעת ליסטר את מה שיאפיין אותה בהמשך הדרך. החברה לקחה מנוע מוכן (מיגואר D טייפ, לא פחות) ושדרגה אותו לפי ראות עיניה. שנה מאוחר יותר טרגדיה אפפה את החברה כאשר בריאן ליסטר, בנו של ג'ורג', מוצא את מותו באחת המכוניות במסלול ספא-פרנקורצ'מפ.

החל משנת 1959 החברה החלה לנסות את מזלה על שלל שלדות, כולל שימוש במנוע פורד ששודרג על-ידי קרול שלבי, במספרים זה אומר שבמקום כ-160 סוסים שהיו עד לאותו זמן, עכשיו יש 275 סוסים מתחת למכסה המנוע. הבעיה הייתה שמנועים פורד משודרגי שלבי לא סבלו מאמינות יתרה, וכך פעם אחר פעם ליסטר מצאה את עצמה מתקשה להתרומם.
ליסטר חוגגת 60
צילום: מנהל
מכוניות ליסטר נבנו במקור בשביל מרוצים
1986. ז'אן שיראל מתמנה לראשות ממשלת צרפת, ספרד ופורטוגל מצטרפות לקהילה האירופית, מעבורת החלל צ'לנג'ר מתפוצצת מיד לאחר ההמראה, דייגו ארמנדו מארדונה כובש בעזרת יד האלוהים ונתן שרנסקי מגיע ארצה. באנגליה, חברת ליסטר חוזרת להשתמש ביגואר כבסיס, וגורמת ל-XJS להגיע למהירות פנומנאלית באותן השנים: 320 קמ"ש.

ההצלחה גרמה להם לקחת את מנוע ה-V12 הגדול ביותר מאותן השנים (7 ליטר) ולהכניס אותו לתוך מכונית ספורט חדשה לגמרי: ליסטר סטורם (סופה). החברה מתחילה לעלות על פסים נכונים, והקבלות הגיעו בדמות זכייה באליפות ה-GT FIA עם גרסת המרוץ של המכונית.
ליסטר חוגגת 60
צילום: מנהל
ליסטר-יגואר XJS. שברה שיאי מהירות לחברה
2014. השנה ליסטר צפויה להציג שתי מכוניות חדשות, ולחגוג 60 שנים להיווסדה. אנחנו מאחלים ליצרנית הבריטית הקטנה עוד 60 שנים של עבודה וכמו שנהוג אצלנו לומר: עד 120!
ליסטר חוגגת 60
צילום: מנהל
ליסטר היום. עדיין מייצרים כל מכונית בעבודת יד