מקלארן P1 בנורבורגרינג
בסוף השבוע האחרון, הודיעה קבוצת מקלארן כי היא נמצאת בביקור במסלול הנורבורגרינג המפורסם עם מכונית העל החדשה מתוצרתה – מקלארן P1. היצרנית כמובן לא נסעה לגרמניה לצורך חופשה, אלא במטרה לקבוע זמן הקפה מהיר עם ה-P1 החדשה. היעד – להקיף את המסלול בפחות משבע דקות עם ה-P1 הסדרתית, ללא שום הבדלים מהמכונית שתימכר ללקוחות החברה – אפילו הצמיגים היו צמיגי הכביש הסטנדרטיים איתם מגיעה המכונית.
הפעם האחרונה שמכונית סדרתית (עד כמה שמכוניות כאלו יכולות להיחשב סדרתיות...) הקיפה את המסלול בפחות משבע דקות התרחשה בחודש ספטמבר האחרון. אז הייתה זו פורשה ששלחה את ה-918 החדשה שלה להקיף את המסלול – זו קבעה זמן מרשים מאוד של 6:57 דקות. המכוניות היחידות (החוקיות לכביש) שקבעו זמן מהיר מהפורשה הן הרדיקל SR8 ו-SR8 LM – ויש לזכור שמדובר במכוניות מסלול ייעודיות עם רישוי לכביש, ולא מכוניות מן השורה. אז האם הצליחה היצרנית הבריטית להצטרף למועדון האקסקלוסיבי?
מסביב לגיהינום בפחות מ-7 דקות
צילום: מנהל
מקלארן P1 ב"גיהינום הירוק" בדרך לקבוע שיא חדש להקפה?
את המסלול באורך 20.8 ק"מ הקיפה ה-P1 במהירות ממוצעת של מעל 178 קמ"ש ע"פ מקלארן. מה שאומר שהיא אכן הצליחה להקיף את המסלול המפורסם בפחות משבע דקות. בנוסף, היצרנית מתגאה בכך שהיא אימתה את נתוני הביצועים שנמדדו במעבדה – תאוצה ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות, ל-200 קמ"ש ב-6.8 שניות (אותו זמן שלוקח לפיג'ו 208 GTI להגיע ל-100 קמ"ש...) ול-300 קמ"ש בפחות מ-17 שניות. זה כולל את השגת נתון המהירות המרבית שעומדת על 350 קמ"ש – מהירות אליה הגיעה ה-P1 "בקלות מפתיעה" על-פי נהג המבחן של מקלארן, כריס גודווין.
הפרט היחיד שעדיין חסר הוא זמן ההקפה הסופי – אותו, כרגע, מסרבת מקלארן לחשוף. היא לא מפרטת מדוע היא שומרת אותו לעצמה, וגם לא אומרת מתי תשחרר את נתון הזמן המדויק. אנחנו מצידנו מקווים שהיא עדיין ברינג, מנסה להגיע לתוצאה שתדהים את כולנו. בינתיים, אתם יכולים להינות מסרטון הקצר שהכינה מקלארן לכבוד המאורע: