סבסטיאן פטל
סבסטיאן פטל וקבוצת רד-בול הבטיחו את אליפות העולם הרביעית שלהם ברציפות, אחרי שניצחו בגרנד-פרי ההודי, שלושה מירוצים לפני תום העונה. ערב המירוץ היה פרננדו אלונסו מקבוצת פרארי היחיד שהיה יכול (תאורטית) לסכן את הזכייה של פטל באליפות, אבל מהר מאוד הוא יצא מהתחרות. אלונסו היה מעורב בשתי תאונות בפתיחה שחייבו החלפת כנף קדמית. בעקבות הזמן שנדרש להחלפת הכנף הוא הדרדר עד למקום ה-20 ומשם כבר התקשה לחזור לעשירייה המובילה.
פטל, שהיה המהיר בהקפות הדירוג, זינק באופן מבטיח אבל טקטיקת החלפת צמיגים מעניינת, שכנראה גם באה כדי לפקוח עין על צעדי אלונסו, הביאה אותו כבר בהקפות הראשונות לעבור לצמיגים הקשים יותר. לכן וובר הוביל בשלביו הראשונים של המירוץ. בהמשך נטל פטל את ההובלה, אבל הקבוצה נאלצה לוותר על זכייה בשני המקומות הראשונים כאשר תקלה באלטרנטור הכריעה את המכונית של וובר לקראת סיום. הוא נעצר בצד וזרק את הכפפות לקהל ההודי. הדבר הכריח את פטל לנהוג במשנה זהירות בהקפות הסיום והוא אף קיבל הוראה שלא לשתות מבקבוק המים שבמכונית (מנגנון שמופעל חשמלית), וכאמור, סיים את המרוץ במקום הראשון.
פורמולה 1, הודו: פטל ורד-בול אלופים
צילום: מנהל
סבסטיאן פטל. זכה באליפות בפעם הרביעית ברציפות
ומאחור? קימי ראיקונן מקבוצת לוטוס, שבמירוץ טקטי וממושמע הגיע עד למקום השני, נאלץ בשלבי הסיום לוותר עליו כאשר הצמיגים שנעלה מכוניתו פשוט אבדו מיכולתם. תחילה היה זה ניקו רוזברג (שפתח מהמקום השני) במרצדס שעבר אותו ואחרי כן רומן גרוז'אן (בן קבוצתו של ראיקונן) בקרב קשה. אחרי שגם סרג'יו פרז (מקלארן) ולואיס המילטון (מרצדס) עברו אותו, הוא נכנס להחלפה בהקפה הלפני האחרונה, כדי להבטיח לעצמו את המקום השביעי ואף קבע את ההקפה המהירה במירוץ.
קבוצת רד-בול הבטיחה לעצמה (ולפטל כמובן) את האליפות לעונת 2013, וכצפוי ההנהלה הייתה מרוצה – "עשית את זה בסטייל והצטרפת לגדולים" הודיע בקשר מרטין הורנר, ראש קבוצת רד-בול לפטל. והוא צודק. הרבה שמפניה תישפך בהודו היום.
פורמולה 1, הודו: פטל ורד-בול אלופים
צילום: מנהל
רייקונן. לפני שהחל לאבד מקומות
גרנד פרי הודו
1. סבסטיאן פטל – רד-בול
2. ניקו רוזברג – מרצדס
3. רומן גרוז'אן – לוטוס
4. פיליפה מאסה – פרארי
5. סרג'יו פרז – מקלארן
6. לואיס המילטון – מרצדס
7. קימי ראיקונן – לוטוס
8. פול דירסטה – פורס אינדיאה
9. אדריאן סוטיל – פורס אינדיאה
10. דניאל ריקרדו – פורס אינדיאה

אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל – 322 נק'
2. פרננדו אלונסו – 207 נק'
3. קימי ראיקונן – 183 נק'
4. לואיס המילטון – 169 נק'
5. מרק וובר – 148 נק'

אליפות העולם לקבוצות
1. רד-בול – 470 נק'
2. מרצדס – 313 נק'
3. פרארי – 309 נק'
4. לוטוס – 285 נק'
5. מקלארן – 93 נק'