סיטרואן DS3 קבריו רייסינג קונספט
לפני כמה חודשים דיווחנו לכם מהשקתה של ה-DS3 קבריו בספרד, וכעת סיטרואן חושפת את גרסת הקצה שלה למכונית הסופרמיני היוקרתית (הפעם בפסטיבל גודווד בבריטניה), עדיין תחת ההגדרה של רכב קונספט. זאת, לקראת הצגתה הרשמית בתערוכת פרנקפורט בחודש ספטמבר הקרוב, כגרסת ייצור שתשלים את ההיצע.

לטענת החברה, הרייסינג שואבת השראה גם מהניסיון שנצבר במרוצי ה-WRC, אשר מודגם כדרך קבע בשנים האחרונות על ידי סבסטיאן לואב. כדי לעמוד בהצהרות, גרסת הרייסינג הפתוחה שוקלת רק כ-25 ק"ג יותר מאחותה הסגורה, בין היתר בגלל השימוש בגג נפתח בתצורת "קופסת סרדינים". יתרון השיטה הוא בשמירה על קשיחות המבנה וחוזק השלדה, בניגוד למצב שבו הגג מושל לחלוטין, המצריך התאמות וחיזוקים שגוררים עלייה ניכרת במשקל. מאידך, לא מתקבלת אותה חווית נסיעה כמו במכונית קבריולה קלאסית.
מאבדת את הגג: סיטרואן DS3 קבריו רייסינג
צילום: מנהל

סיטרואן לא חושפת יותר מדי פרטים טכניים על המכונית, אולם ידוע שהיא תצויד במנוע המוכר של PSA בנפח 1.6 ליטר, המפיק במקרה הזה 202 כ"ס. מכיוון שהיא מבוססת על דגם הרייסינג של ההאצ'בק, ניתן להסיק שבדומה לו, יחידת הכוח תשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 6 יחסי העברה, ותאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-6.5 שניות (הפרש המשקל המוצהר - זניח). כמו כן, גרסה זו תהיה נמוכה ב-15 מ"מ ורחבה ב-30 מ"מ, בהשוואה לשאר דגמי ה-DS3.

כיאה לרכב תצוגה, ה-DS3 הזאת שופעת אבזור, מצוידת בחישוקים בקוטר 19 אינץ' וצבועה באפור מט ייחודי עם נגיעות שונות בצבע ורוד. כעת נותר לראות מה מכל זה יגיע לכבישי אירופה.