TVR T350Cחובבי רכב רבים שומרים פינה חמה בלב ל-TVR, יצרנית בריטית שהייתה ידועה בתהפוכות רבות, בהיסטוריה מפוארת ולקראת סוף ימיה במכוניות ספורט מטורפות למראה אבל ספרטניות באבזור. כש-TVR חדלה מלפעול, מתישהו באמצע העשור הקודם, היה זה עצוב למדי. אפילו אם לא הייתה לזה שום משמעות עבור השוק הישראלי.
חלקכם אולי הרגישו, וחלקכם אולי עוד לא – אך לאחרונה רגשה הרשת בעקבות שמועות על חזרתה של TVR לפעילות, בעקבות חזרתו לחיים של אתר האינטרנט שלה, שבישר על עתיד מבטיח. ואז הכל התבהר – לס אדגר (Les Edgar), בעל הון חובב רכב שהתפרסם בכלל בתחום משחקי המחשב, רכש את המותג וככל הנראה גם זכויות טכנולוגיות.
מבחן של בעליה של T440R, מאחרונות המכוניות שיוצרו ע"י TVR, ומהיפות שבהן

החדשות הטובות הן שאדגר מתכנן להחיות את היצרנית הבריטית הנודעת ולייצר דגמים חדשים תחת העקרונות המוכרים שלה – מכוניות ספורטיביות במחירים נוחים, יחסית. בראיון למגזין אוטוקאר (Autocar) הבריטי, הוא מספר על שנת 2015 כיעד להצגת המכוניות החדשות של TVR. "התוכנית היא להמשיך איפה שפיטר ווילר עזב" (Peter Wheeler – בעליה הקודמים של TVR, לפני שנרכשה על-ידי ניקולאי סמולנסקי, האיש שהביא לבסוף לסגירתה), אומר אדגר בראיון. הוא מוסיף ואומר שמדובר בעסק רציני, עם תוכנית כלכלית מפורטת, ולא רק תחביב של חובב רכב עשיר.

החדשות הרעות (או לפחות ניטראליות) הן שכוונות לחוד ומעשים לחוד. כשהוא נשאל אם המכוניות החדשות יתבססו על דגמים קודמים של TVR או שמא יהיו אלה מכוניות חדשות לחלוטין, עונה אדגר שהחלטה בעניין עדיין לא התקבלה. כנ"ל כשהוא נשאל אם TVR תתכנן ותייצר את המנועים שלה בעצמה, כפי שעשתה בעבר, או שהיא תעשה שימוש במנועים שיירכשו מאחת היצרניות הגדולות (כפי שמורגן, למשל, עושה שימוש במנועי ב.מ.וו). כמו כן, הוא לא מתכנן כניסה מחודשת לתחום הספורט המוטורי (ל-TVR היסטוריה נאה במירוצי לה-מאן), אך גם אינו שולל את הרעיון.
TVR חוזרת לחיים (וידאו)
צילום: מנהל
TVR סרברה (Cerbera)

בין אם מדובר במהלך שיצליח באופן שיווקי או בתקוות שווא בלבד, אנחנו מצפים בקוצר רוח לחדשות נוספות מ-TVR. בינתיים, ננצל את ההזדמנות להתרפקות על העבר הלא-רחוק של היצרנית, עם כמה עיצובים שלא נופלים מאלו של מכוניות מודרניות וצלילי מנוע שלא היינו מתנגדים להם בשום מצב.