שר התחבורה, ישראל כץב-30 באפריל שר התחבורה, ישראל כץ, קרא מעל דף הפייסבוק שלו, להחרים את יבואניות הרכב עד שיורידו מחירים: "אני קורא לכם: אל תיקנו רכבים חדשים עד שהמחירים ירדו! דברו עם משפחותיכם ועם חבריכם והסבירו גם להם... בקרוב, עם השלמת החקיקה, תיפתח תחרות כוללת בענף הרכב בין היבואנים הקיימים, שנהנים מזכויות של מונופול ובלעדיות, לבין יבואנים חדשים, וכולם יצטרכו להתחרות ולהוזיל מחירים... בינתיים, אני שב וקורא לכם שלא לקנות רכבים חדשים עד שהיבואנים יורידו את המחירים ויתנו גם לכם את ההנחות שהם נותנים כיום לחברות הליסינג ולגופים מיוחסים אחרים, כי גם לכם מגיע."

חודש עבר ונתוני המסירות מראים שהציבור לא ממש לקח ברצינות את דברי השר. בחודש שחלף נמכרו בישראל 19,422 כלי רכב – עלייה של 4% לעומת מאי 2012 וזינוק של יותר מ-12% ביחס לאפריל 2013. אז נכון שחלק מהמסירות הן לחברות הליסינג, שחייבות להצטייד בלאו הכי, אבל גם הלקוח הפרטי נתן כאן את הטון כאשר פקד אולמות התצוגה במטרה לחסוך לעצמו את המע"מ (מי שהצליח להוציא את הרכב עד יום שישי), ואת עליית המחיר הצפויה בעקבות עדכון נוסחת המס הירוק.

כותרת אחרת ודרמתית לא פחות הייתה קריסת בטר פלייס. זו הספיקה למסור בחודש שחלף 8 יח' מדגמי רנו פלואנס ZE בטרם הודיעה על סגירת שעריה, וזאת לעומת קצב של כ-100 מכוניות בחודש מתחילת השנה.

בראש הרשימה לחודש מאי נמצא גם הפעם את יונדאי, מובילת המכירות של השנתיים האחרונות, שממשיכה לבסס את מיקומה בפסגה. סה"כ מסרה היבואנית 3,018 כלי רכב בחודש מאי ו-15,547 כלים מתחילת השנה. החודש היא הציגה ירידה קטנה, אבל עדיין היא מציגה פער כפול ביחס לבאה אחריה בטבלה, טויוטה. ובנקודה זו שימו לב לדרמה שבין המקום השני לשלישי – רק 9 כלי רכב מפרידים בין טויוטה לקיה הסוגרת את השלישייה. שתיהן מציגות ירידה במסירות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אבל שתיהן מצפות לעדנה בתקופה הקרובה. טויוטה למשל השיקה לאחרונה את הראב 4 ואת הפריוס פלוס, בעוד כחודש תציג בישראל את הקורולה החדשה כשבפתח גם דגמי הזרוע האמריקנית (שבראשן קאמרי וסיינה). קיה מצידה, פתחה את השנה בסערה עם הפורטה ו-3 תצורות מרכב שונות לסיד, החודש השיקה את הקארנס החדש כשבהמשך צפוי להגיע הסול החדש.
רביעית מתברגת סקודה בין היתר בזכות הראפיד החדשה; פורד ממשיכה להיחלש ביחס לחודשי השיא שלה ואילו מאזדה מוסיפה לטפס במעלה הטבלה בין היתר בשל ההיענות הגבוהה ל-6.

גם שוק היוקרה ממשיך לצמוח; גם מלמטה עם דגמי בסיס חדשים וגם מלמעלה עם התחזקות דגמים קיימים. נראה שהשוק מכין את עצמו למס היוקרה שיושת בקרוב. על ההובלה שומרת אודי עם 305 מסירות ועלייה של 69% ביחס למאי 2012. מרצדס המתמקמת אחריה, רושמת את הזינוק הגדול ביותר במסירות (114%) ואילו ב.מ.וו סוגרת את השלישייה.
מסירות מאי 2013 ביחס לנתוני מאי 2012*:
מסירות מאי 2013: הציבור מתעלם מהאיום של כץ
צילום: מנהל
* על פי נתוני איגוד יבואני הרכב