שברולט סוניקשם מלא: שברולט סוניק
אחיות לפלטפורמה: שברולט ספארק, אופל מוקה, שברולט טראקס
מתחרות עיקריות: קיה ריו, סוזוקי סוויפט, יונדאי i20, יונדאי i25, פורד פיאסטה, אופל קורסה, רנו קליאו, סיטרואן C3, פיג'ו 208, הונדה ג'אז, טויוטה יאריס

כדאי לדעת עליה: הסוניק היא מחליפתה של שברולט אוואו, או ליתר דיוק הדור השני שלה שזכה לשם חדש כאן ובמספר שווקים נוספים. בעוד לאוואו הייתה בעיה קשה בתחום הבטיחות, הסוניק מתקנת את העוול ומפצה עליו בהצלחה. גרסאות ההאצ'בק והסדאן אינן מופרדות מיתוגית ונושאות את אותו שם הדגם. בתחילת דרכו בארץ, הוצע הדגם עם שני מנועים לבחירה, אולם במקביל לעדכון הדגם, הוחלט לזנוח את שיווק גרסת ה-1.4 ליטר ולהתמקד ב-1.6. זו האחרונה משודכת לתיבה אוטומטית ומוצעת בשתי רמות אבזור (סך הכל 4 גרסאות – 2 להאצ'בק ו-2 לסדאן). השידוך בשטח עובד טוב, בייחוד עם שיפור פעולתה של תיבת ההילוכים (מה שהיווה חיסרון לפני כן). נוחות הנסיעה לוקה בחסר ואינה עומדת בקנה המידה של הקטגוריה.
אחת מקטלוג אוטו: שברולט סוניק
צילום: תומר פדר, יצרנית

תא הנוסעים טוב ומרווח יחסית, רמות האבזור סבירות ואף יותר וציוני הבטיחות, כאמור, מצוינים. בשורה התחתונה, התמורה שהסופרמיני של שברולט מציעה היא ממוצעת לקטגוריה, אך לא מספיק טובה ביחס למתמודדות החזקות. מעבר לכך, היא חסרה גרסאות מוזלות וידניות – בניגוד להלך הרוח הנוכחי בשוק.
כל מה שטוב: קפיצת מדרגה ביחס לאוואו, בטיחות מצוינת, מרווח פנים.
כל מה שרע: נוחות נסיעה, לא טובה כמו חלק מהמתחרות, אין גרסאות זולות.
מה מקבלים: מתמודדת ראויה באחת הקטגוריות הכי חמות היום, אך לא טובה כמו המובילות.
גרסה נבחרת: רמת האבזור הבסיסית מספקת עם 4 חלונות חשמל, בקרת שיוט ובלוטות'. עכשיו תחליטו אם אתם רוצים האצ'בק או סדאן.