קיה פורטה
בטלקאר, יבואנית קיה בהכנות מתקדמות לקראת 2013 שמסתברת כשנה אפילו חשובה יותר עבורם מזו שחלפה בין היתר בגלל נחיתת הדור החדש של המשפחתיות הקומפקטיות שיאגף את התחום החשוב ביותר בשוק הרכב המקומי מכמה כיוונים.

בניגוד ליונדאי שכבר החלה בשיווק ה-i30 החדשה, בקיה מעדיפים להמתין לפתיחת 2013 כדי להשיק את האחות המשפחתית, הסיד (בה נהגנו זה מכבר במסגרת ההשקה העולמית של המכונית). קיה סיד החדשה תגיע בגרסה הקומפקטית הרגילה, בתצורת סטיישן וגם בגרסת הפרו-סיד האופנתית והספורטיבית. המחירים, כך מבטיחים בקיה, יהיו תחרותיים.
השנה המשפחתית של קיה
צילום: מנהל
קיה סיד החדשה

בתקופה שלאחר מכן צפויה לנחות כאן קיה פורטה החדשה, שנחשפה לאחרונה, אשר תיישר קו עם אחותה, יונדאי i35, מבחינת מידות ומפרט. הפורטה החדשה תושק אצלנו במקביל לרוב מדינות העולם במהלך הרבעון הראשון של 2013. אח"כ יגיע תורו של הקארנס החדש. המיניוואן הקומפקטי החדש שהוצג בתערוכת פריז האחרונה צפוי להחזיר את קיה לתחרות גם בתחום המשפחתי הזה, לאחר שהדור הנוכחי לא ממש הרשים מבחינת מכירות.

לצד כל אלה אנו אמורים לראות גם תחילת שיווק של האופטימה ההיברידית וייתכנו עדכונים מסוימים למבחר המוכר, כמו הגעת גרסת שלוש דלתות אופנתית לפיקנטו.