פרארי 458 איטליה, עם עיצוב של פינינפארינהתחת הכותרת "העיצוב האיטלקי פוגש את הישראלי", ובשיתוף תוכנית D-VISION של קבוצת כתר, נערך במוזיאון העיצוב בחולון יום עיון על העיצוב האיטלקי. במסגרת זאת אירחה שגרירות איטליה מספר מנהלים מחברות מובילות בעיצוב התעשייתי האיטלקי. המפורסם והמעניין ביותר מהם, לפחות עבור חובבי הרכב, היה פאולו פינינפארינה, יו"ר חברת העיצוב ויצרנית המרכבים האגדית.
פינינפארינה מפורסמת בעיקר בזכות הקשר הייחודי שלה עם פרארי, עבורה היא אחראית באופן כמעט קבוע על עיצוב כלי הרכב. פאולו, בנו של סרג'יו, ונכדו של מקים החברה בטיסטה, מכהן בראשותה מאז 2008. "80 מכוניות פרארי עוצבו על-ידי המשפחה שלי", הוא מספר. "30 בתקופת סבי, 50 כשאבי היה בראש, אחת כשאחי הוביל, ושתיים תחת הנהגתי. זה לא הרבה, אבל אני עושה את המיטב כדי להמשיך את המסורת, וחושב שהשתיים האחרונות מראות כיוון מצויין".
למרות פרסומה הגדול של פיניפארינה בתחום הרכב, פאולו ידוע דווקא כמי שאחראי להקמת פיניפאירנה אקסטרה ב-1987, חטיבה שהכניסה את החברה לעסוק בעיצוב תעשייתי בתחומים שאינם קשורים לעולם הרכב.
"עיצוב תעשייתי הוא אחד הדגלים של איטליה והוא מאופיין בשילוב בין חדשנות לרגש", הוא אומר. אבל המפגש עימו בפירוש היה הזדמנות טובה לדון במצב סדנאות העיצוב, שהיו בעבר אחת מגולות הכותרת של איטליה והיום נמצאות בקשיים, כמו שרומז המעבר של ג'וג'ארו וסדנתו, איטלדיזיין, לקבוצת פולקסווגן.

"המצב אינו כזה קריטי או קשה כמו שזה נראה מבחוץ", מסביר פינינפארינה, "אמנם ג'וג'ארו נכנס לקבוצת פולקסווגן אז הוא לא יעשה יותר מכוניות איטלקיות, אבל מצד שני זה קונצרן ענק וזה מבטיח הרבה עבודה לחברה שלו. לדעתי, בסופו של דבר זה לא צעד שמלמד על חולשה אלא על הצלחה. הייצור של ברטונה אמנם עבר לפיאט, אבל בתחום העיצוב הוא עדיין עצמאי. וגם אנו ממשיכים בעיצוב עצמאי. הקשר עם פרארי מצוין והקליפורניה וה-458 זוכות להצלחה. ואנחנו מחפשים שווקים חדשים מחוץ לאירופה, כמו סין, שם יש לנו הרבה עבודה עם יצרניות עצמאיות. אני חושב שאם יש קושי זה בתחום הייצור. וכאן אנחנו צריכים להשתנות. אנחנו צריכים לעבוד על כמויות קטנות יותר, ועל גרסאות מוגבלות באמת מבחינת המספרים, כמו שעשינו בשנות השישים. למעשה זה אומר מבחינתנו לחזור לשורשים".