מדי שבוע נציג לכם שתי דוגמאות למכוניות. האחת – דוגמא חיובית לתמורה טובה למחיר; השנייה – דוגמא לתמורה לא מספקת למחיר, או במקרה הזה מחיר לא מספק למכונית שנותנת תמורה טובה.

השבוע נציג בפניכם שתי מכוניות משפחתיות עם מנוע טורבו-דיזל שמציעות תמורה די דומה, מרווח רב, איכות טובה ורשימות אבזור מכובדות, אך גם עם הפרש די גדול במחיר. שתי המכוניות, רנו פלואנס וסקודה אוקטביה, מהוות אופציה טובה וחסכונית במיוחד לרכב משפחתי. בשתיהן נדבר על הגרסה האוטומטית ברמת האבזור הבסיסית.

מי מול מי: רנו פלואנס 1.5 טורבו-דיזל אוטומטית ברמת האבזור Authentique מול סקודה אוקטביה 1.6TDI אוטומטית (DSG) ברמת האבזור Ambition.
קטגוריה: משפחתיות דיזל.
מחיר תחרותי לקבוצה: כ-130,000-135,000 שקלים (אופל אסטרה, סיטרואן C4, קיה סיד, פולקסווגן ג'טה).

מגיע צל"ש: רנו פלואנס היא עוף בולט בקטגוריה, עם מידות נכבדות ביותר (אורך 462 ס"מ, רוחב 181 ס"מ ונפח תא מטען 530 ליטר) שהופכות אותה לגדולה בקטגוריה, רשימת אבזור נדיבה ותג מחיר נמוך במיוחד ביחס למתחרות – 126,900 שקלים. גם אם היא לא הכי יפה על הכביש, התמורה למחיר הנמוך מצוינת צריכת דלק מצוינת (22.7 ק"מ לליטר סולר) ומפרט שאינו נופל מהסטנדרט. הפלואנס אמנם לא נבחנה במבחני הריסוק של יורו-NCAP, אך אחותה התאומה, סמסונג SM3, כן נבחנה במבחני ריסוק בקוריאה המקבילים בחומרתם לאלה האירופאיים ושם היא זכתה ל-5 כוכבי בטיחות. הביצועים שלה סבירים, עם 12.1 שניות ל-100 קמ"ש ו-185 קמ"ש מירביים ממנוע שמספק 110 כ"ס שמשודך לתיבה אוטומטית כפולת-מצמדים. הפלואנס אינה מכונית מהנה לנהיגה, אך מצד שני יש לה את כל התכונות שהופכות אותה למשפחתית מצויינת: נוחות נסיעה מעולה, מרווח פנימי נדיב, תא מטען עצום (שני רק לאוקטביה) כשמעל הכל תג מחיר אטרקטיבי שהופך אותה לחבילה משתלמת עבור מי שגומא מרחקים גדולים.

מגיע טר"ש: סקודה אוקטביה היא מכונית טובה שמציעה מידות נדיבות (אורך 457 ס"מ ונפח תא מטען מרשים – 560 ליטר), מרווח רב, רמות אבזור נאות והתנהגות כביש טובה. הביצועים ממנוע ה-1.6 ליטר (105 כ"ס) דומים למדי לאלה של הפלואנס עומדים עם 12 שניות ל-100 קמ"ש ו-190 קמ"ש מירביים. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 21.2 ק"מ לליטר סולר, מעט פחות טוב מהפלואנס אבל עדיין מרשים. היא נמכרת בישראל עם 6 כריות אוויר, אך לזכותה רק 4 כוכבי בטיחות, אם כי ראוי לומר כי היא נבחנה עם 4 כריות אוויר ולא עם 6 כפי שהיא נמכרת כיום. בנוסף, תג המחיר של האוקטביה עומד על 152,000 שקלים, המחיר הגבוה ביותר בקטגוריה. באופן מפתיע מדובר במחיר גבוה משמעותית אפילו מהאחות לקונצרן, פולקסווגן ג'טה, שהיא בעלת פלטפורמה עדכנית יותר ומידות נדיבות יותר.