יונדאי i-oniqבינתיים יש רק תמונה אחת וקצת מידע, אך המהות כאן היא החשובה; יונדאי תשיק מכונית קונספט מעניינת בתערוכת ז'נבה הממשמשת ובאה תחת השם שנראה כטעות הקלדה – i-oniq.

מדובר במכונית חשמלית בתצורת קופה (האורך הוא 443 ס"מ) בעלת פרופורציות ספורטיביות בהחלט, למרות החישמול המלא. ההינע כאן הוא באמצעות מנוע חשמלי וצבר סוללות המאפשרים נסיעה רציפה של כ-120 ק"מ. הטעינה תתבצע דרך שקע ביתי, אך הטווח בפועל אמור להיות גדול הרבה יותר הודות לגנרטור קטן שיטעין את הסוללות כאשר הן תתרוקנה (בדומה לרעיון הנמצא בשברולט וולט). מעריך הטווח, הוא מנוע הבנזין המשרת בין היתר את קיה פיקנטו. מדובר במנוע בנפח ליטר ועם 3 צילינדרים המייצר 68 כ"ס המוקדשים כולם להטענת הסוללות בעת הצורך. יחד עם ה"גנרטור" הקטן מבטיחים ביונדאי טווח נסיעה של לפחות 600 ק"מ.

מעבר לטכנולוגיה הירוקה המרשימה המוצגת בקונספט, נראה כי הפואנטה כאן היא דווקא בקנקן, ולא (רק) במה שבתוכו; העיצוב מרמז ככל הנראה על קופה ספורטיבית עתידית, שתתחרה בעיקר בפולקסווגן שירוקו המצליחה ודומותיה. מעניין לראות קווים מעודנים, מתונים וכמעט קונבנציונאליים יותר אצל יונדאי – בהחלט שינוי ביחס לעיצובים המקוריים, לעיתים כמעט רדיקאליים אותם ראינו בשנים האחרונות מבית היצרנית הקוריאנית. האם זהו רמז לשינוי מגמה? לקבלת התשובה לכך, כמו גם למתי, האם בכלל וכיצד – ניאלץ להמתין עוד כמה ימים, להשקה הפומבית והמלאה בשוויץ.