פורד מונדיאו בגרסת נאסקאר
בתערוכת הרכב בדטרויט בתחילת החודש הוצגה פורד מונדיאו החדשה (שבארה"ב תימכר כפורד פיוז'ן). הדיו הוירטואלי טרם יבש ופורד כבר מיהרה להציג את מכונית הנאסקאר החדשה שלה. זה לא מובן מאליו שמכונית מרוץ מוצגת ביחד עם המכונית עליה היא מבוססת, פורד עשו זאת רק פעמיים לפני כן, ב-1968 עם הטורינו (שזכתה באותה שנה ובשנה שאחריה באליפות הנאסקאר), וב-2006 עם הפיוז'ן הקודמת.
על-מנת שמכונית הנאסקאר תראה דומה ככל האפשר הושמו מספר דגשים שבראשם היה שימור חזית המונדיאו והפרופורציות הכלליות. בפורד מציינים כי היה להם חשוב מאוד לשמר את מראה המכונית הסדרתית במכונית המרוץ מכמה סיבות. הראשונה היא רצונם להקנות למכוניות הכביש שלה מראה ספורטיבי, ואין דרך טובה יותר ממרוצים בשביל ליצור תחושה שכזו. סיבה נוספת קשורה לקהל היעד שישמח, לטענת פורד, לראות את מכונית הנאסקאר חולפת על פניו כשהיא נראית דומה ככל האפשר למכונית שחונה אצלם בחניית הבית.
פורד מונדיאו למרוצים
צילום: מנהל
כמובן שמכוניות הנאסקאר אינן בנויות על פלטפורמות של מכוניות רגילות, אלא על פלטפורמות משלהן כך שספק אם מידות המונדיאו שטרם פורסמו יהיו זהות למכונית המרוץ. זו צריכה להתאים את עצמה לחוקים לתקנות של הנסקאר הקובעות אורך של 523.2 ס"מ, רוחב של 199.4 ס"מ, גובה של 134.6 ס"מ ובסיס גלגלים של 279.4 ס"מ עם משקל של 1,565 ק"ג.

פורד מתכננת להתחרות עם המונדיאו ב-2013 במירוץ דיטונה 500 ועד אז תעשה לה מבחנים במהלך השנה הקרובה.