טויוטה. מעדיפה כלאיים על חשמל"זה לא נכון להגיד שאנחנו לא מאמינים לפריצת הדרך החשמלית שכולם מבטיחים", מסביר נשיא טויוטה-אירופה, דידייה לירוי. "כי לא כולם רק מבטיחים. יצרניות מסוימות באמת הולכות על זה, אבל רוב המתחרות שלנו לא מאמינות בחשמל, אלא בהובלה של טכנולוגיית הכלאיים ב-15 השנים הבאות. מבחינתנו, כלאיים-נטען (כמו שהוצג בפרנקפורט בפריוס, א.ש) הוא הטוב בשני העולמות. בדקנו 600 מכוניות באירופה, וגילינו שברוב המקרים לפחות פעם בשבוע הלקוח נוהג יותר מ-100 ק"מ. כלאיים נותן תשובה טובה יותר גם ממאריכי הטווח", אומר לירוי.
"יש לנו שותפות עם טסלה לפתח ראב4 חשמלי וב-2012 נציג חשמלית קטנה, אבל היא עירונית ותהיה מאוד יקרה. זו לא בעיה של טכנולוגיה, אלא מה שטוב ללקוח. אנחנו ממשיכים לפתח את נושא תא הדלק (מימן, א.ש) וב-2015 נשווק מכונית כזו. היא תעלה כ-100,000 יורו (כ-500,000 שקל, א.ש). זו תהיה מכונית גדולה, אבל עם סמל של טויוטה ולא של לקסוס. אנחנו מאמינים שהיא תימכר לחברות ממשלתיות וגורמים דומים".

רבים מהמתחרים מציגים גרסאות כלאיים. האם זה יפריע לכם?
"העובדה שהם יציגו גרסה היברידית תעזור, כי היא תפרסם את הטכנולוגיה. את היאריס ההיברידית נתחיל למכור באמצע 2012, ואני מבטיח שזו מהפיכה שבזכותה נזכה למכירות רבות. אנחנו מאמינים שכלאיים צריך להגיע ל-20% מהמכירות הכלליות שלנו, אך נמשיך לפתח גם את תחום הדיזל בגלל אירופה. היצרניות האירופיות כה חזקות שם, עד שברור שהוא יישאר חזק בעתיד".
טויוטה לא מאמינה בחשמליות?
צילום: מנהל
הפריוס לאורך השנים (מימין לשמאל: דור שלישי, ראשון ושני). מכונית הכלאיים המצליחה בעולם
האם תייצרו קורולה היברידית?
"כרגע לא. אנחנו מוכרים קורולה יותר במרכז ומזרח אירופה, ושם התקנות פחות מחמירות ועלות מערכת הכלאיים גבוהה עבורם. אבל אם יהיה ביקוש זו לא ממש בעיה לייצר מכוניות כזו".
האם ההבדלים בדור הבא של האוריס והקורולה יהיו גדולים יותר?
"בדור הבא תראה שהמכוניות יהיו שונות יותר בהרבה, למרות שהבסיס דומה. אבל תצטרך לחכות קצת".

ומה לגבי האייגו? האם בדור הבא יהיה הבדל גדול יותר בינה לבין ה-107 וה-C1?
"ההבדל בין שלוש המכוניות יגדל. התבססנו בשוק, אנחנו מבינים טוב יותר אחד את השני, ויש יותר אמון. זו תהיה אותה פלטפורמה של הדגם הנוכחי, אך עם הרבה עדכונים. תוכל לראות אותה ב-2014. בכל מקרה, האייגו ואחיותיה לא יקבלו גרסת כלאיים".
אתם מתחילים בייצור הקאמרי החדשה ברוסיה. האם היא יכולה להגיע משם לישראל?
"ראשית נספק את צרכי רוסיה ואחרי כן נבדוק את נושא הייצוא, אך לא סביר שנייצא משם לישראל. בכל מקרה, אם זו מכונית חשובה ללקוח הישראלי, לא נפסיק את השיווק ונמצא דרך להביא אותה אליכם".
טויוטה לא מאמינה בחשמליות?
צילום: מנהל
מימין לשמאל: סיטרואן C1, טויוטה אייגו ופיג'ו 107. בדור הבא הבידול יהיה גדול יותר
האם יש עדיין בעיות אספקה בעקבות אסון רעידת האדמה ביפן?
"הפסדנו 760,000 מכירות בעולם בגלל האסון, אבל עד סוף חודש מרץ 2012 נצליח לכסות על 600,000 מתוכם. יש לנו עדיין פער של 160,000 מכוניות, אבל בעיות האספקה עברו. באירופה אני מעריך שהפסדנו 40,000 מכירות, אבל בכל זאת השנה נמכור 20,000 מכוניות יותר מבשנה שעברה".