הומאז' לתמונה המיתולוגית של המיני קופר S שצילם רוני נאק. שני מושאי הצילום, יש לציין, תפחו קצת מאז
את המסע הזה לאיטליה, יודע ודאי מי שטרח וקרא את סאגת המסע לאנגליה, התחלנו לתכנן עוד בפסטיבל המהירות של גודווד לפני כשנה. לא שהייתה לנו בעיה להסתפק במוטוריקה המופלאה שמציעה הממלכה הבריטית, אבל כשאתה פוגש בדוכן של פרארי את קצין העיתונות והוא נוזף בך על כך שמזמן לא ביקרת במאראנלו ונהגת במכוניות שלהם, אתה מהר מאוד מרכין ראש ופותח יומן.
הכוונה המקורית הייתה לנהוג בדגמי החברה העדכניים לפני שמתחיל היבוא לישראל, ואם אפשר גם לשלב זאת עם חגיגות גיליון ה-300 כולם יצאו מרוצים (חוץ מרוטקופ. אבל הוא פולני – הוא אף פעם לא מרוצה). הבעיה היא שיום ההולדת ה-25 של 'אוטו' חל בתחילת פברואר (של מי היה הרעיון האווילי להקים מגזין מכוניות בחורף. בחייאת, לא יכולתם לחכות כמה חודשים?) ופרארי סוגרים את שעריהם לנסיעות מבחן באותה תקופה בגלל מזג האוויר. אלא שכמו תמיד במקרים האלה, בסוף מתברר שכל עכבה היא לטובה, והתאריך החדש שנקבע למסע חפף עם אחד מאירועי החובה בלו"ז המוטורי – מירוץ המילה מיליה.
הפור נפל, אפשר להתחיל לארוז.
פיקולו טוריסמו
מטאו, קצין העיתונות המדובר של פרארי, כל כך התלהב מכך שאנחנו מגיעים לסקר את המילה מיליה – הגאווה המוטורית הלאומית של האיטלקים – עד כי הוא נסחף להבטחות שאינו יכול לעמוד בהן: נהיגת מבחן בקליפורניה לשלושת ימי המירוץ ויום מבחן נפרד ל-458 איטליה. עם הזמן הפכו שלושה ימי המבחן ליומיים, ואחר כך בוטלה הנהיגה בקליפורניה לחלוטין ונשארנו רק עם ה-458. נו, מילא.
אוטו חוזר לאיטליה – מסע איטליה 2011 (וידאו)
צילום: תומר פדר/עופר רז
תומר ורוני נהנים מיום מושלם עם V8 וגג פתוח בגבעות המוריקות
היה צורך אפוא לתבל את המסע בעוד כמה תופינים ולכן פנינו לשני יצרנים קטנים ועתירי היסטוריה – ביזאריני וספאדה – כדי שיספקו את מכוניותיהם היקרות והנדירות לעיתונאים שהם לא מכירים ממדינה בה הם לא משווקים. מזראטי, שדווקא כן עומדת לשווק את דגמיה בישראל, שמחה להצטרף לקלחת ולהעניק לנו את הגראן-קבריו הפתוחה לנהיגה (וזאת למרות שהמפגש האחרון שלהם עם נציגי 'אוטו' כלל את ניצן אביבי, ובוודאי היה טראומטי).
האייטמים הלכו והצטברו ולאחר כמה שבועות של טלפונים ואימיילים התמלאו לנו שישה ימים דחוסים במכוניות-על וצרות אחרות. רק היום האחרון נותר פנוי, וכדי שלא נבזבז חלילה את זמננו במנוחה או טיולים, החלטנו לפנות ללמבורגיני ולקוות שאולי, במקרה, הם יתנו לנו בטעות לנהוג באוונטדור החדשה שבדיוק הושקה. התשובה הייתה קצרה ועניינית: תבואו בספטמבר (מזכר לעצמי: לבקש מהעורך האחראי להתחיל לחסוך כסף).
גם פאגאני משיקים את הדגם החדש שלהם – העונה לכינוי הסקסי ההועאהיאעריה (סתם, האמת שמבטאים את זה היויארה, Huayra) – רק בסוף הקיץ, אבל הם הציעו שנבוא בכל זאת, ואם יהיה זמן, מקום ונס משמיים, אולי גם נזכה לנהוג באיזה גרוטאה משומשת שלהם. טוב, אם אין ברירה אחרת...
אוטו חוזר לאיטליה – מסע איטליה 2011 (וידאו)
צילום: תומר פדר/עופר רז
ה-458 איטליה בדרך לפיש-טייל מביך...
הפינה המוטורית האחרונה שנותרה פתוחה הייתה מציאת רכב ניוד יומיומי. האופציה החכמה הייתה לבקש מסמל"ת (יבואנית של רוב הדברים שמגיעים מאיטליה) מכונית שימושית ומרווחת – פיאט כרומה, נניח – שתענה על צרכינו הפרקטיים בצורה הטובה ביותר. האופציה המטופשת הייתה לבקש את האלפא ג'ולייטה תלתן ירוק הספורטיבית, שבוודאי תהיה צפופה, נוקשה ומעייפת במסע כזה, אבל תספק את חרמנות ההגה הבלתי נלאית שלנו. נחשו באיזו אופציה בחרנו?

את הכתבה המלאה – וגם מבחנים ראשונים לפרארי 458 ומזראטי גראנקבריו – תמצאו בגיליון ספטמבר של 'אוטו' (307), שנמצא כעת בדוכנים.