קרייזלר. הפתיעה עם זינוק של 30% במכירות
שוק הרכב האמריקני ממשיך לדשדש, ואחרי חודש מאי רע מהציפיות, גם ביוני נרשמו מכירות מאכזבות. לכך אחראי בין היתר משבר הרכב ביפן, שהוביל לדלדול מלאי הרכב של טויוטה והונדה, מובילות המכירות בשוק המכוניות הפרטיות. בחודש יוני נמכרו 1.05 מיליון מכוניות, אחוז פחות מבחודש מאי ונתון המצביע על רמה שנתית של 11.45 מיליון מכוניות בשנה - הרמה הנמוכה ביותר בשנה האחרונה.
סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי טויוטה, הונדה וניסאן סבלו ממכירות נמוכות מהצפוי, בעיקר בגלל בעיות המלאים שהובילו לכך שלקוחות חוזרים רבים לא הגיעו לאולמות התצוגה. יצרניות הרכב האמריקניות אכזבו אף הן, עם צמיחה של 10.5% לג'נרל מוטורס ו-13.6% לפורד, בשני המקרים פחות מכפי שחזו אנליסטים. רק קרייזלר, שזינקה ב-30%, הצליחה להפתיע לטובה בחודש יוני.
בעולם: גרמניה בעלייה, סין יורדת
בזמן שבארה"ב שוק הרכב מדשדש, שוק הרכב הגדול במערב אירופה, גרמניה, דווקא נהנה מצמיחה של כ-10% בחודש יוני. לעומתו, השוק הסיני החשוב ממשיך במגמת הירידה, כשמרבית היצרניות הגדולות רשמו בו מכירות נמוכות במספר אחוזים בהשוואה לנתוני שנה שעברה.
יונדאי, שנהנתה מצמיחה במרבית השווקים בעולם, מדווחת על צמיחה של 12.3% במכירותיה העולמיות בחודש יוני. חברת הבת שלה, קיה, שיפרה את מכירותיה השנה בלא פחות מ-22%. לכך אחראיות הצלחות בשוק האמריקני, שם רשמה יונדאי i35 אלנטרה (המכונה יונדאי אלנטרה באמריקה) כניסה ראשונה בתולדותיה לרשימת עשר המכוניות הנמכרות ביותר, והתמקמקה במקום העשירי.