פורד אסקורה ה"חדשה" בניסוי, ומאחוריה רכב ליווי ששומר את הנתונים ממערכת הניטור
כיום, כשלכמעט כל אחד מאיתנו יש ביד טלפון סלולרי עם ביצועים טובים יותר ממחשבי העל של נאס"א משנות ה-60, קל לשכוח שפעם הדברים היו הרבה יותר מסובכים. למשל לפתח מכונית חדשה, ולבצע בה ניסויים באמצעות מחשבים גדולים וכבדים שנוכחותם ברכב פוגמת בביצועים ובתצרוכת הדלק, או שפשוט כלל לא נכנסים בתוך המכונית.
וזה בדיוק המצב שהיה בראשית שנות ה-70, אז פיתחה פורד את האסקורט החדשה לקראת מכירתה בשנת 1975. לכבוד 100 שנות שיווק בבריטניה, פורד מפרסמת תמונות היסטוריות, בהן תמונה אחת שממחישה היטב את הקשיים שעמדו בפני מהנדסי הרכב של אותה תקופה.
בתמונה נראית האסקורט החדשה כשהיא בשלב אב-טיפוס, ונוסעת במסלול הניסוי של היצרנית. אלא שמחשבי ניטור הנתונים שהיו בנמצא באותם ימים היו כה גדולים וכבדים, עד שנדרש רכב ליווי לנסוע מאחורי האסקורט כדי לאחסן בתוכו את המחשב. ובהיעדר טכנולוגיית תקשורת אלחוטית, נאלצו המהנדסים לחבר את שתי המכוניות בכבלים האחת לשנייה. וכך, כפי שניתן לראות בתמונה, המכוניות נסעו זו מאחורי זו במרווח מצומצם, כדי לשמור את הנתונים. התוצאה, בעיניים מודרניות, משעשעת למדי ומכניסה לפרופורציה את התלונות שלנו על גודל הסמארטפונים וחלק מהמחשבים הניידים.