פיאט פנדה
שוק המיני הישראלי ממשיך להתחמם ועכשיו מגיע תורה של פיאט פנדה, המתחרה הוותיקה ביותר בתחום המקומי, להשיב אש. בסמל"ת מתחילים בימים אלה בשיווק גרסה מחודשת של המיני החביבה, כשהשיפור העיקרי בה ליחידת הכוח: במקום המנוע הישן תוצע יחידת ה-1.2 ליטר של פיאט 500, שמפיקה 69 כ"ס לעומת 60 כ"ס בעבר. והחדשה הטובה באמת: תג המחיר המופרז, 80,000 שקל, ירד ל-67,000 שקל במסגרת "מבצע" לחברי מועדון המשביר לצרכן. מדובר בשיטת מכירה שמספר יבואניות עושות בה שימוש בתקופה האחרונה, כמו לובינסקי (עם מבצע לקוראי ידיעות אחרונות בקניית סיטרואן C1) ומכשירי תנועה (סוזוקי אלטו לחברי מועדון חבר).
תודות למנוע החדש, הביצועים של הפנדה שופרו ועומדים כעת על מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 13.4 שניות (14 בעבר), ומהירות מרבית של 162 קמ"ש לעומת 155 בעבר. המנוע החדש גם ידידותי יותר לסביבה, ויתאים לתקן יורו-5 המחמיר.
יחד עם החלפת המנוע, תופסק מכירת הגרסה הרובוטית, ופיאט פנדה תוצע מעתה עם תיבה ידנית בלבד. האבזור לא השתנה מהותית, אך באופן תמוה הפנדה תאבד את המראות בצבע המרכב. המחיר הרשמי של המכונית נותר על 80,000 שקל, הגבוה ביותר מבין המכוניות בקטגוריה, למרות שהאבזור המוצע דל למדי, וכולל רק שתי כריות אוויר.
בסמל"ת מקווים שהמבצע לחברי מועדון המשביר לצרכן, יאפשר להם למכור 500 מכוניות מדגם זה, מספר יותר מכפול מהמכירות השנתיות של הפנדה, שנפגעו עקב כניסתן של מתחרות מאובזרות וזולות יותר משמעותית. וכך ייתכן ששנתה האחרונה של הפנדה, שתוחלף בסוף 2011, תהיה המוצלחת ביותר שלה בשוק המקומי.