מאזדה 2
מאזדה מחפשת אתר להקמת מפעל במכסיקו, בו היא תייצר את מאזדה 2 ומאזדה 3 עבור שווקי דרום ומרכז אמריקה. ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח מפי מקורות ביצרנית היפנית, כי בתקופה האחרונה בכירי מאזדה, יחד עם גורמים בבית ההשקעות סומיטומו-קורפ, בוחנים את האפשרות להקים פס ייצור למכוניות במכסיקו. ואם זה יקרה, המפעל החדש יהיה הראשון אותו מאזדה מקימה בלי שותפתה בארבעת העשורים האחרונים, פורד.
מאזדה 2 מגיעה אלינו ממפעל החברה ביפן, בעוד שמאזדה 2 סדאן שהושקה זה עתה, מגיעה מהמפעל המשותף של מאזדה ופורד בתאילנד. מפעל זה מייצר, מלבד ה-2, גם את טנדר ה-BT-50 ואחיו התאום פורד ריינג'ר. פרט למפעל התיאלנדי, למאזדה פסי ייצור גם בסין ובארה"ב, אף הם בשיתוף פורד.
בית ההשקעות סומיטומו-קורפ מחזיק ב-3% ממניות מאזדה, לאחר שפורד צמצמה את אחזקותיה ביצרנית היפנית מ-11% ל-3.5% בלבד. בית ההשקעות ניצל את ההזדמנות כדי להעלות את אחזקותיו מ-0.42% ל-3% לפני כשבועיים. ממאזדה נמסר בתגובה לדיווח כי בשלב זה לא התקבלה החלטה בנוגע למיקום המפעל, וכי עדיין לא ידוע אם פורד תהיה מעורבת בו. יצויין כי לישראל מגיעות נכון להיום רק מכוניות בודדות המיוצרות במכסיקו – בראשן פולקסווגן ג'טה וניסאן טידה.