הונדה פיט EV, ג'אז בשבילכם
הונדה מתמקדת בטכנולוגיה ירוקה בתערוכת לוס אנג'לס, וחשפה עם פתיחת השערים שתי טכנולוגיות עתידיות: פלטפורמת כלאיים חדשה שתשמש ככל הנראה את הדור הבא של הונדה סיוויק או הונדה אקורד האמריקנית, וגרסה חשמלית לג'אז (תחת שמה האמריקני "פיט", FIT).
הפלטפורמה החדשה, שתאפשר טעינת מצברים משקע החשמל, תשלב בין מנוע חשמלי למנוע 2.0 ליטר בנזין עם תיבת הילוכים אוטומטית-רציפה. לפי הערכות הונדה, המכונית שתתבסס על הפלטפורמה תוכל לנסוע בין 16 ל-24 ק"מ במצב חשמלי, ובמהירות של עד 100 קמ"ש. את המצברים ניתן יהיה לטעון משקע החשמל (תוך בין שעה לשעתיים וחצי בהתאם לסוג הטעינה), או בעזרת מנוע הבנזין.
צילום: מנהל
במקרה של הונדה ג'אז, מדובר בגרסה חשמלית ללא מנוע בנזין, שתאפשר טווח נסיעה של עד 160 ק"מ בעזרת מצברי ליתיום-יון. המהירות המרבית תעמוד על 144 קמ"ש. טעינת מצברי המכונית תארוך בין שש ל-12 שעות, בהתאם לסוג השקע. הג'אז החשמלית צפויה להגיע לייצור סדרתי בתוך מעט יותר משנה.