פורשה קאיימן R
פורשה מוסיפה גרסה חדשה וקיצונית יותר לקאיימן, מכונית הספורט בעלת המנוע המרכזי. קוראים לה קאיימן R, והיא תתברג בפסגת ההיצע, עבור מי שרוצה פחות אבזור ויותר ביצועים.
ה-R זכתה לדיאטה של 55 ק"ג, שהפחיתה את משקלה ל-1,295 ק"ג (1,320 עם תיבת מצמד כפול רובוטית). זאת, לדברי פורשה, באמצעות שימוש בחומרים קלים לצד ביטול כמה מאבזרי הנוחות. בין היתר, הקאיימן R עושה שימוש בחישוקי "19 קלים במיוחד, השוקלים יחד 40 ק"ג בלבד. ניתן לחסוך עוד כמה קילוגרמים באמצעות בחירה במצבר ליתיום-יון, המוצע בתוספת תשלום.
מלבד הדיאטה, ה-R גם פיתחה מעט את שרירי הלב: מנוע הבוקסר בנפח 3.4 ליטר, מספק 10 כ"ס יותר מבעבר ו-330 בסך הכל. כל זאת, לביצועים טובים מפורשה קאיימן S שהייתה החזקה ביותר עד עתה. נתון המיאוץ הקלאסי רושם 5.0 שניות בגרסת שישה הילוכים ידנית, או 4.9 שניות עם תיבת ה-PDK של פורשה (רובוטית כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה). בחירה בחבילת הספורט כרונו, הכוללת "בקרת שיגור", תאפשר לכם להאיץ עם תיבת ה-PDK בתוך 4.7 שניות. תצרוכת הדלק טובה יותר אף היא בגרסה הרובוטית, עם נתון ממוצע (ואופטימי) של 10.7 ק"מ לליטר לעומת 10.3 ק"מ בדגם הידני. גרסת ששת ההילוכים מחזירה חלק מכבודה האבוד דווקא במהירות המרבית, שם נרשמים 282 קמ"ש לעומת 280 בגרסה הרובוטית.
ביצועים (כמעט) בלי פשרות: פורשה קאיימן R
צילום: מנהל

עוד נמסר כי ל-R הנמכת מתלים של 20 מ"מ, במטרה לשפר (עוד יותר) את היכולת הדינמית. ספויילר אחורי קבוע מאחור ישפר את כושר ההצמדה של החלק האחורי במהירויות גבוהות. מלבדו, ההבדלים בעיצוב לא משמעותיים, וכוללים בעיקר מראות שחורות, מסגרות שחורות ליחידות התאורה הקדמיות וכיתוב "PORSCHE" בצדדים בצבע... שחור. או כסוף, אם בחרתם בצבע מרכב כהה.
הקאיימן R תשווק החל בפברואר 2011 בגרמניה, ומחירה שם יעמוד על החל מכ-70,000 יורו לפני מסים. בשקלים זה כ-350,000 שקל, או למעלה מ-700,000 שקל אחרי תרומתכם הנדיבה לקופת האוצר.